Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Polacy są gotowi na eUrzędy. Ale czy gotowe jest także państwo?

Większość ankietowanych najchętniej załatwiałaby sprawy urzędowe przez internet

O otwartości Polaków na ideę ePaństwa świadczy raport "Jak załatwiamy sprawy urzędowe", będący częścią większego badania Autopay Research “Innowacje finansowe 2019” przeprowadzonego na zlecenie firmy Blue Media. Najciekawszy wniosek z raportu jest taki, że większość ankietowanych jest otwarta na rozwiązania pozwalające załatwiać sprawy urzędowe przez internet.

Przeczytajcie także: Warszawska giełda udostępniła aplikację mobilną trzeciej generacji

Wybór cyfrowego sposobu komunikacji z urzędem zadeklarowało 56 proc. respondentów. Co ciekawe, przed rokiem na tę opcję wskazało mniej niż 30 proc. badanych osób. Warto wspomnieć, że podziały ze względu na miejsce zamieszkania, płeć czy wiek tracą w tym przypadku na znaczeniu, różnice są zaledwie kilkuprocentowe. Natomiast czterech na dziesięciu obywateli wciąż wybrałoby wizytę w urzędzie, a w rzeczywistości decyduje się na to aż 60 proc. respondentów.

W tym samym czasie odsetek osób kupujących przez Internet wzrósł do 89 proc. Rodacy chętnie kupują w sieci, ale sprawy administracyjne wolą załatwić przy okienku? Różnica może wynikać z faktu, że chociaż sami badani są gotowi na zmiany, to nie nadążają za nimi urzędy. Ograniczenie eUsług wciąż jest odczuwalne, zwłaszcza poza dużymi ośrodkami miejskimi.

Przeczytajcie także: Tesco Banku w Polsce nie będzie

Polacy coraz bardziej otwierają się na cyfrową rzeczywistość, o czym świadczy boom na usługi subskrypcyjne. Już 25 proc. badanych deklaruje korzystanie z serwisów streamingowych z filmami, serialami czy muzyką. Poważnie wzrósł też odsetek osób korzystających z abonamentowego oprogramowania. Rewolucja? Nie do końca. Z badania Autopay Research "Podejście do fintechu 2019" dowiadujemy się bowiem, że zaledwie 7 proc. pytanych Polaków jest gotowych skorzystać z usług finansowych od niefinansowych instytucji. Nie należy jednak wykluczać, że i na tym polu szybko dojdzie do zauważalnych zmian.

Badanie zrealizowała agencja Satisface na grupie 1109 respondentów.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies