Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Rekordowa akwizycja PayPala. Spółka kupuje firmę Honey za 4 mld dolarów

To największe przejęcie w historii amerykańskiego operatora płatności

PayPal poinformował o przejęciu spółki Honey Science Corporation. Na ten cel amerykańska firma ma przeznaczyć 4 mld dolarów, a zatem jest to największa akwizycja w jej historii. Chociaż nie sprecyzowano tego w oficjalnym komunikacie, serwis TechCrunch donosi, że większa część wspomnianej kwoty zostanie przekazana w gotówce. Transakcja powinna zostać zakończona w I kw. 2020 roku.

Przeczytajcie także: PayPal opuszcza projekt Libra

Spółka Honey w Polsce jest mało znana, ale klienci kupujący w zagranicznych sklepach internetowych mogą tę markę kojarzyć. Stworzony w 2012 roku biznes zaczynał jako rozszerzenie do przeglądarki internetowej. Dzisiaj może się pochwalić całym zestawem narzędzi, które mają pomóc klientom oszczędzić czas i pieniądze podczas zakupów w 30 tys. sklepów internetowych.

Honey może m.in. znajdować kupony rabatowe na produkty wrzucane do koszyka przez kupującego, jest w stanie śledzić cenę konkretnej rzeczy i powiadomi klienta, gdy spadnie ona poniżej określonego poziomu. W ramach programu Honey Gold można także otrzymywać nagrody za korzystanie z oferowanych przez firmę narzędzi. Honey używa miesięcznie około 17 mln internautów. W ubiegłym roku jej usługi pozwoliły ponoć zaoszczędzić miliard dolarów.

Przeczytajcie także: Lidl potwierdza Lidl Pay w Polsce

Jaki interes w tej akwizycji widzi PayPal? Można zaryzykować stwierdzenie, że firma ucieka do przodu, zwłaszcza wobec rosnącej konkurencji w zakresie obsługi ostatniego etapu zakupów, czyli płatności. Najwyraźniej amerykańska korporacja zamierza towarzyszyć klientom od początku ich wizyty w sklepie. Partnerzy PayPal zyskają dostęp do narzędzia, które pozwoli lepiej dotrzeć do klientów, uczyni zakupy bardziej spersonalizowanymi. Honey z kolei staje przed szansą dotarcia do znacznie większej liczby użytkowników.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies