Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Provident skorzysta na otwartej bankowości. Dzięki usłudze firmy Blue Media zyska dostęp do danych kont klientów w bankach

Provident jest pierwszą instytucją zainteresowaną usługą firmy Blue Media, wykorzystującą przepisy o tzw. otwartej bankowości

Trójmiejska firma Blue Media poinformowała w dzisiejszym komunikacie prasowym o udostępnieniu usługi umożliwiającej weryfikację klientów za pomocą dostępu do danych o ich rachunkach bankowych. Usługa ta to zupełnie nowe na rynku rozwiązanie możliwe dzięki dyrektywie PSD II i wprowadzonym właśnie przepisom o tzw. otwartej bankowości. Blue Media jest jedną z trzech spółek niebankowych z Polski (obok Kontomatik i PayU), która dostała od Komisji Nadzoru Finansowego zezwolenie na świadczenie tego typu usług, zwanych AIS (Account Information Service).

Przeczytajcie także: Autopay nie tylko na komórkach

Z komunikatu Blue Media wynika, że pierwszą instytucją z Polski, która skorzysta z oferowanego przez nią rozwiązania będzie jeden z liderów polskiego rynku pożyczkowego – Provident. Dzięki usłudze będzie mógł w prosty sposób zweryfikować nowych klientów i ocenić ich wiarygodność, co pozwoli skrócić czas rozpatrywania wniosków kredytowych. Oczywiście dostęp do informacji o rachunkach będzie się odbywał za zgodą ich właścicieli.

Przeczytajcie także: Rozwiązanie podobne do Autopay działa już w sklepach

Natomiast Blue Media liczy, że swoim nowym rozwiązaniem zainteresuje nie tylko branżę finansową, ale także polskie i zagraniczne firmy telekomunikacyjne czy energetyczne. Marek Popielarczyk, odpowiedzialny w sopockiej spółce za rozwój usług związanych z zarządzaniem ryzykiem, wyjaśnia, że zdalny dostęp do danych z rachunków bankowych może z znacznym stopniu przyspieszyć niektóre procesy. – Pozytywna historia rachunku może być również sygnałem dla usługodawcy, np. firmy telekomunikacyjnej, że klient jest wiarygodny, i warto zaproponować mu lepszą ofertę, lub np. smartfon w niższej cenie – uważa przedstawiciel Blue Media.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies