Na obu rynkach odnotowano też rekordowe poziomy sprzedaży w trakcie Black Friday i Dnia Singla
Sprzedaż online podczas Czarnego Piątku okazała się rekordowa za oceanem. Z danych Adobe Analytics wynika, że jej wartość wyniosła 7,4 mld dolarów. Dla porównania w roku ubiegłym było to 6,2 mld dolarów. Korzystając ze smartfonów Amerykanie wydali 2,9 mld dolarów wobec 2,1 mld dolarów w roku ubiegłym. W miniony piątek aż 39 proc. transakcji dokonywano przy pomocy telefonu (33 proc. przed rokiem). W swoich wyliczeniach Adobe opiera się na danych pochodzących z kilkudziesięciu największych sklepów online w USA.
Zakupy online pomogły zmniejszyć kolejki w sklepach stacjonarnych, jednocześnie warto zwrócić uwagę na to, że klienci są skłonni wydawać coraz więcej pieniędzy w cyfrowym świecie. Z czego wynika rosnąca popularność tego sposobu sprzedaży? Powodów można zapewne podać przynajmniej kilka: rozszerza się wachlarz narzędzi do płacenia, rosną ekrany urządzeń mobilnych, smartfon staje się podstawowym sprzętem elektronicznym dla coraz większej liczby użytkowników, sklepy dopracowują strony i aplikacje, by ułatwić przeglądanie oferty i same zakupy.
Podając dane z rynku amerykańskiego, wypada wspomnieć o rekordach, jakie kilka tygodni temu pobiła Grupa Alibaba. Podczas Dnia Singla, lokalnego święta zakupów, sprzedaż osiągnęła poziom 38,4 mld dolarów (26 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2018). Największe wrażenie robią jednak zakupy wykonane z pomocą smartfona: to aż 90 proc. całości. Pod tym względem Wschód i Zachód dzieli bardzo wiele. Ale są i punkty wspólne – w obu przypadkach marką cieszącą się dużym zainteresowaniem klientów jest Apple.