Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Carrefour uruchomił swój pierwszy samoobsługowy sklep, ale do Amazon Go jeszcze mu daleko

Nowa placówka to tak naprawdę ogromny automat vendingowy

Carrefour uruchomił w Warszawie przy ul. Światowida 18 swój pierwszy sklep samoobsługowy. Działa przez całą dobę, siedem dni w tygodniu i oferuje głównie produkty pierwszej potrzeby. Nad ich dostępnością będą czuwać pracownicy pobliskiego Carrefour Market. W razie problemów z zakupami, klienci będą mogli skorzystać z całodobowej infolinii.

Przeczytajcie także: 20 proc. automatów vendingowych w Polsce wyposażonych jest w terminale

Klienci, którzy odwiedzą sklep, mogą w nim znaleźć m.in. mąkę, ryż, cukier, kawę czy herbatę, ale też dania gotowe, kanapki, napoje i słodycze. Firma w komunikacie wspomina o artykułach świeżych: pieczywie, jajkach, maśle, nabiale, owocach i warzywach, a nawet rybach i wędlinach. Do tego dochodzą artykuły higieniczne i karmy dla zwierząt.

Sklep Carrefoura to w zasadzie wielki automat vendingowy. I firma tego nie ukrywa, wspomina o tym, że niektóre podajniki dostosowano do transportu delikatnych artykułów. Na czym polegać ma innowacja? Po pierwsze na skali (wiele towarów w jednym miejscu), a po drugie na uproszczeniu procesu zakupowego: klient korzysta z panelu dotykowego w jednej maszynie, a płatność przy pomocy karty albo Blika odbywa się tylko raz. Natomiast produkty odbiera się w poszczególnych automatach.

Przeczytajcie także: Revolut ma open banking

Eksperymenty tego typu w Polsce już trwają. Wystarczy przypomnieć poznański sklep Take&Go. Wdrożono tam inne rozwiązania, ale cel wyznaczono podobny: klient ma sobie poradzić sam, ingerencje pracowników są ograniczane do minimum, obiekt jest dostępny przez cały czas. W obu przypadkach trzeba jednak podkreślić, że daleko im do projektu Amazon Go, w którym zastosowano znacznie bardziej innowacyjne rozwiązania.

Carrefour przez kilka najbliższych miesięcy zamierza testować samoobsługowy sklep w Warszawie. Jeśli pomysł się sprawdzi, projekt będzie rozwijany i upowszechniany. Możliwe, że także w wersji mobilnej. Rewolucji nie ma, ale w pakiecie z innymi zmianami (popularyzacja kas samoobsługowych, nowe formaty, wielokanałowość) wyraźnie widać, że idzie nowe.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies