Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Gotówka wciąż mocna w mikrofirmach. W małych i średnich przedsiębiorstwach nie jest dużo lepiej

Przedsiębiorcy przyznają, że tracą klientów przez ograniczone formy płatności

W mikrofirmach wciąż króluje gotówka – tę formę płatności oferuje klientom 84 proc. przedsiębiorców, wynika z badania Elavon "MŚP Index 2019". W przypadku małych i średnich firm na ten sposób rozliczeń wskazało 86 i 81 proc. badanych. Niewiele ponad połowa (51 proc.) oferuje możliwość płacenia kartą kredytową, a gdy mowa o debetowej, wskaźnik spada poniżej 50 proc.

Nowoczesne rozwiązania powiązane ze smartfonem i aplikacją mobilną są wykorzystywane przez 45 proc. przedsiębiorstw. Trudno więc się dziwić, że około 30 proc. ankietowanych przyznało, że klienci czasami zrezygnowali z zakupów częściowo lub całkowicie ze względu na ograniczone formy płatności.

Przeczytajcie także: Edenred przystąpił do programu Bezcenne Chwile

Co ciekawe, z badania można wywnioskować, że polscy przedsiębiorcy pozytywnie oceniają rozwój swoich firm. Dotyczy to odpowiednio 68 proc., 62 proc. oraz 54 proc. średnich, małych i mikrofirm. Właściciele firm nie boją się przyszłości i są gotowi na zmiany. Więcej niż połowa badanych (57 proc.) jest spokojna o płynność finansową, a aż 7 na 10 ankietowanych ocenia, że ich biznes jest elastyczny i gotowy na zmiany sytuacji rynkowej.

Zapytani o obawy w perspektywie najbliższego roku, przedsiębiorcy w pierwszej kolejności wskazali lęk związany z utratą klientów – na to zwróciło uwagę 40 proc. respondentów. Niemal tyle samo respondentów martwi się zbyt wysokimi kosztami utrzymania biznesu. Wśród problemów wymieniono jeszcze pozyskiwanie nowych klientów, stawki opodatkowania i zmiany prawa. Te ostatnie martwią ponad jedną czwartą badanych.

Przeczytajcie także: Wiele nagród do wygrania w konkursie Polski Bezgotówkowej

Co druga średnia firma oferuje klientom sprzedaż online. W przypadku mniejszych przedsiębiorstw wynik jest gorszy. Tymczasem 32 proc. MŚP, które zdecydowały się na sprzedaż e-commerce, więcej niż połowę przychodu generuje online. Jednocześnie co piąty ankietowany stwierdził, że nie ma czasu zająć się e-handlem. Część przedsiębiorców tłumaczy się brakiem personelu lub wiedzy na temat wdrożenia rozwiązań tego typu.

Badanie MŚP Indeks 2019 zostało zrealizowane w lipcu na zlecenie Elavon Polska przez SW Research Agencję Badań Rynku i Opinii. Przeprowadzono 720 wywiadów z osobami zajmującymi co najmniej kierownicze stanowisko w firmach z sektora MŚP.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies