Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Black Friday i Cyber Monday nakręcają e-commerce. Tylko w poniedziałek Polacy wydali na zakupy internetowe 2 mld zł

W porównaniu z zeszłym rokiem znacznie wzrosła też wartość średniego koszyka zakupów

Maratony zakupowe cieszą się w Polsce coraz większym zainteresowaniem. Tak przynajmniej wynika ze statystyk opublikowanych właśnie przez KIR a dotyczących transakcyjności systemu szybkich płatności internetowych Paybynet, obsługiwanego przez tę firmę. W ostatni piątek, zwany czarnym oraz poniedziałek, zwany cyfrowym, dwa najpopularniejsze dni zakupów w okresie przedświątecznym, odnotowano rekordy liczby i wartości transakcji w Paybynet.

Przeczytajcie także: Medicover wprowadzi usługę mojeID

Z danych KIR wynika, że średnia wartość koszyka zakupów dokonanych online podczas tegorocznego Black Friday wyniosła ponad 225 zł. Dla porównania w roku ubiegłym było to średnio 190 zł. Wartość transakcji zrealizowanych w miniony piątek w systemie Paybynet wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 44 proc. Wiceprezes KIR Dariusz Marcjasz zwraca uwagę na rosnącą popularność Cyber Monday. W tym roku klienci wydawali tego dnia średnio 208 zł, czyli o 30 proc. więcej niż w roku 2018. Wedle szacunków, Polacy mieli tego dnia zrobić zakupy internetowe o wartości aż 2 mld zł.

Przeczytajcie także: Pekao wdraża system Express Elixir

Tej kwocie daleko oczywiście do wyników notowanych w USA czy w Chinach. Za Atlantykiem wartość sprzedaży online w Czarny Piątek wyniosła 7,4 mld dolarów. Z kolei w chiński Dzień Singla sprzedaż samej tylko Grupy Alibaba zbliżyła się do poziomu 40 mld dolarów. Co ciekawe, niektórzy zamierzają iść pod prąd i zakazać organizowania tego rodzaju świąt konsumpcjonizmu. Dyskusja taka toczy się obecnie m.in. we Francji. Sprawą ma się niebawem zająć francuski parlament. Wszystko oczywiście w trosce o środowisko naturalne. Zgodnie z zaleceniami naukowców im więcej ludzkość kupuje i produkuje, tym bardziej przyczynia się do efektu cieplarnianego.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies