Małgorzata Adamczyk stała na czele zespołu, który w Nest przygotował nową platformę internetową i mobilną oraz wprowadził rozwiązanie Open API na podstawie przepisów PSD II
Małgorzata Adamczyk, dyrektor ds. rozwoju i sprzedaży kanałów cyfrowych w Nest Banku, odchodzi ze stanowiska. Formalnie będzie je pełnić do końca lutego, ale w tym czasie ma już być na urlopie. Nie zdradza powodów odejścia. Natomiast z moich nieoficjalnych informacji wynika, że przyczyną jest zmiana strategii banku, który teraz w większym stopniu niż na nowoczesne rozwiązania nacisk chce położyć na budowanie zyskowności biznesu.
Małgorzata Adamczyk w środowisku bankowym jest dobrze znana. W Nest pracuje od początku 2016 r. Wcześniej miała krótki epizod w Alior Banku, do którego trafiła po przejęciu przez ten bank mniejszego Meritum z Trójmiasta. W Meritum zaś pracowała od 2008 do 2015 r. Tam odpowiadała m.in. za rozwój bankowości internetowej i mobilnej. Ówczesna aplikacja mobilna Meritum należała do najnowocześniejszych na polskim rynku, np. jako pierwsza w Polsce oferowała możliwość logowania się na rachunek za pomocą biometrii odcisków palca.
Nest Bank to jeden z najmniejszych banków na polskim rynku. Powstał z przekształcenia Banku Smart. A ten z kolei powstał w wyniku połączenia FM Banku z Polskim Bankiem Przedsiębiorczości. Oba należały do tego samego właściciela, a więc funduszu Abris Capital Partners, który później w wyniku działań Komisji Nadzoru Finansowego musiał pozbyć się swoich udziałów na rzecz funduszu AnaCap. Wyróżnikiem Nest były m.in. nowoczesne kanały obsługi klientów.