Wcześniej z podobnymi problemami co klienci Santandera zmagali się dzisiaj użytkownicy kont Millennium
Klienci Santandera, którzy chcą skorzystać z bankowości mobilnej i internetowej, muszą uzbroić się w cierpliwość – bank informuje na swojej stronie i w mediach społecznościowych, że nie jest to aktualnie możliwe. Problemy mają się pojawiać już na etapie logowania. Bank przeprasza oczywiście za utrudnienia i zapewnia, że stara się rozwiązać problem. Normalnie działają karty, ale nie można płacić Blikiem.
Warto dodać, że z podobną awarią zmagał się dzisiaj także Bank Millennium. Instytucja kilka godzin temu informowała o przerwie w dostępnie do bankowości internetowej i mobilnej. Także i w tym przypadku klienci mieli kłopot z logowaniem. Tuż przed godziną 13:00 bank poinformował jednak, że problem został usunięty i system działa już prawidłowo.
Awarie bankowych systemów elektronicznych to dzisiaj codzienność. Ale zdaniem bankowców wcale nie ma ich więcej niż w przeszłości. Zmienił się jednak sposób korzystania z elektronicznych kanałów dostępu do rachunków. Coraz więcej osób loguje się na konta z urządzeń mobilnych i robi to nawet kilkanaście razy dziennie. W związku z tym każda, nawet najkrótsza przerwa w dostępie do usług nie ujdzie ich uwadze. W przeszłości, gdy logowanie na rachunek odbywało się rzadziej, wiele awarii przechodziło bez echa, bo klienci po prostu o nich nie wiedzieli.
AKTUALIZACJA
Przed godz. 17 biuro prasowe Santandera poinformowało o usunięciu awarii.