Polski fintech szykuje się do ekspansji za granicą i współpracy także ze sklepami offline
PayPo oferujący sklepom internetowym usługę odroczonych płatności, poinformował o nawiązaniu współpracy z Answear.com – sklepem internetowym działającym w Europie Środkowo-Wschodniej, który w ofercie posiada m.in. ubrania i obuwie. Tomasz Hadzik, wiceprezes PayPo, deklaruje, że firma będzie pozyskiwać kolejnych graczy tego rozmiaru.
Do tej pory nawiązała współpracę z 1000 sklepów, wśród których są Allegro, Media Markt, Decathlon czy 4F. W roku 2019 zyskała ponad 100 tys. konsumentów korzystających z opcji "kup teraz, zapłać później z PayPo". Firma chwali się także zyskiem operacyjnym w ostatnim kwartale i zapowiada obsłużenie odroczonych płatności wartych 500 mln zł w 2020 roku.
Spółka, w którą zainwestował Alior, chce się rozwijać na kilku płaszczyznach. Po pierwsze, zamierza współpracować ze sklepami także w trybie offline. Po drugie, przygotowywany jest debiut poza granicami Polski. PayPo rozważa wejście w przyszłym roku na co najmniej jeden wybrany rynek zagraniczny. Będą to Czechy ze Słowacją, Rumunia lub Węgry.
PayPo działa na rynku od 2018 roku i umożliwia klientom sklepów internetowych regulowanie należności za produkt nawet 30 dni po złożeniu zamówienia. Kupujący może sprawdzić nabyty przedmiot i zwrócić go bez żadnych kosztów. Sklep otrzymuje płatność od razu, więc bezzwłocznie może się zająć realizacją zamówienia. Za finansowanie odpowiada PayPo. Spółka w drugiej edycji fintechowych nagród cashless.pl była nominowana do tytułu Fintech Future.