Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard staje do walki o standard weryfikacji tożsamości w świecie cyfrowym. Rozpoczyna testy, na razie w Australii

W przyszłym roku chce rozszerzyć testy o inne kraje. W Polsce będzie mieć konkurencję ze strony KIR-u i jego usługi mojeID

Mastercard poinformował w komunikacie prasowym o rozpoczęciu testów cyfrowej usługi umożliwiającej natychmiastową weryfikację tożsamości osoby zarówno w środowisku online jak i offline. Pilotaż wystartował w Australii przy współpracy z tamtejszą pocztą oraz Uniwersytetem Deakin. Usługa Mastercarda zapewnia możliwość weryfikacji tożsamości osoby bez konieczności noszenia przez nią ze sobą wielu dokumentów.

Przeczytajcie także: Medicover wdraża mojeID

Jak czytam w informacji prasowej Mastercarda, testowane rozwiązanie wykorzystuje rozproszony model, w którym informacje przechowywane w urządzeniu mobilnym użytkownika łączone są z tymi weryfikowanymi przez podmioty zewnętrzne, np. bank użytkownika albo instytucje rządowe. Eliminuje to konieczność utrzymywania centralnej bazy danych osobowych. W 2020 roku programy pilotażowe nowej usługi Mastercard mają zostać uruchomione w kolejnych krajach, we współpracy z innymi podmiotami.

Przeczytajcie także: Bankowość mobilna zyskuje na znaczeniu

Usługi związane z weryfikacją tożsamości w świecie cyfrowym to nowy obszar, w którym duże szanse dla siebie widzą firmy kojarzone dotąd z płatnościami. Predysponują ich do tego ich bogate doświadczenia w bezpiecznym zarządzaniu danymi. Poligonem w walce o zajęcie najlepszej pozycji na drodze do zbudowania standardu w tożsamości cyfrowej jest też Polska. Usługa Mastercarda będzie miała tu poważnego konkurenta w postaci rozwiązania mojeID, dostarczanego przez KIR. W ubiegłym tygodniu zostało ono wdrożone do obsługi pacjentów przez Medicover. Więcej na ten temat w tekście Klienci Medicover już mogą logować się przez mojeID do portalu pacjenta. Nowe wdrożenie KIR-u.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies