Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Asystent Google w PeoPay. Oto szczegóły wdrożenia w Pekao

Pekao jest drugim bankiem na polskim rynku, który umożliwił głosową obsługę aplikacji mobilnej

O nowej usłudze dostępnej w aplikacji PeoPay na urządzenia z systemem Android mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl kilka dni temu. Dziś Pekao opublikował informację prasową, w której w większych szczegółach opisuje nowe możliwości, jakie użytkownicy PeoPay zyskują dzięki integracji aplikacji z Asystentem Google.

Przeczytajcie także: Asystent Google w PeoPay

Jak Pekao pisze w komunikacie, funkcje obsługi głosowej są dostępne na ekranie głównym urządzenia przed zalogowaniem do aplikacji mobilnej. Używając swojego głosu i odpowiedniej komendy użytkownik może wywołać wybrane funkcje w PeoPay i zostać przekierowany do odpowiedniego ekranu w aplikacji. Po wypowiedzeniu komendy "OK Google, wyszukaj saldo w PeoPay" użytkownikowi pokaże się ekran główny aplikacji z wyświetlonymi podstawowymi informacjami na temat rachunku.

Podobnie jest w przypadku wygenerowania nowego kodu Blik. Wystarczy wypowiedzieć do telefonu frazę "OK Google, wyszukaj Blik w PeoPay", a aplikacja sama uruchomi się na ekranie z nowym kodem Blik. Dzięki głosowej obsłudze można również szybko przejść do formatki przelewu. Wypowiadając "OK Google, wyszukaj przelew w PeoPay", następuje przekierowanie do ekranu z przelewami i doładowaniami. Można też użyć frazy "OK Google, wyszukaj przelew na numer telefonu w PeoPay", by skorzystać z transakcji P2P.

Przeczytajcie także: Pekao dołącza do Bezcennych Chwil

Obsługa głosowa PeoPay umożliwia także szybkie otwarcie formatki przelewu na rachunek własny w Pekao (tak działa funkcja "OK Google, wyszukaj przelew między rachunkami w PeoPay"). Ponadto dzięki komendzie "OK Google, zadzwoń do Pekao w PeoPay" lub "OK Google, wyszukaj infolinię w PeoPay" Asystent sam uruchomi odpowiedni ekran w aplikacji z numerem kontaktowym do banku.

Jak wspomniałem, Pekao jest drugim bankiem na polskim rynku, który udostępnił możliwość korzystania z aplikacji przy pomocy Asystenta Google’a. Wcześniej podobne rozwiązanie zaimplementował ING Bank Śląski. Wkrótce obsługa głosowa ma być dostępna także dla użytkowników oferowanej przez PKO aplikacji IKO. Nie wiadomo jednak, czy w tym wypadku bank także skorzysta z usługi amerykańskiej firmy czy zastosuje inne rozwiązanie.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies