BNP Paribas dla klientów spłacających wcześniej kredyty konsumenckie uruchomił specjalną infolinię
BNP Paribas poinformował klientów o zasadach zwrotu prowizji z tytułu całkowitej, wcześniejszej spłaty pożyczek dokonanych po 11 września. Z komunikatu banku wynika, że w przypadku klientów posiadających rachunek w BNP Paribas zwrot ten zostanie naliczony i przekazany na to konto automatycznie. Natomiast osoby uprawnione do zwrotu, ale nieposiadające ROR-u w BNP Paribas, powinny zgłosić się do dowolnego oddziału banku lub zadzwonić na specjalnie utworzoną w tym celu infolinię, pod numerem telefonu: 022 134 00 06.
Decyzja BNP Paribas ma związek z tzw. małym TSUE, czyli wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 11 września bieżącego roku. Wynika z niego, że w odniesieniu do klientów spłacających w całości pożyczkę przed terminem, kredytodawca jest zobowiązany zwrócić proporcjonalnie część prowizji z tytułu udzielenia kredytu. Większość instytucji z Polski na razie nie określiła zasad zwrotów.
Natomiast pierwszym bankiem, który podobnie jak BNP Paribas zdecydował o automatycznym naliczeniu i zwrocie nadpłaconej prowizji, był Pekao. Możecie przeczytać o tym w tekście Spłaciliście kredyt przed terminem w Pekao? Należy się Wam zwrot prowizji. Z tym że Pekao opublikował już także zasady zwrotu prowizji klientom, którzy dokonali wcześniejszych spłat pożyczek nie tylko po 11 września 2019 r. ale i przedtem, w okresie po 18 grudnia 2011 r., którego dotyczy wyrok TSUE. Na razie nie wiadomo, co z tym fantem zrobi BNP Paribas. Bank zarezerwował jednak na ten cel prawie 49 mln zł.