Nowy mechanizm w Google Chrome sprawdza, czy osoby trzecie mogą znać hasło do Waszego rachunku bankowego
Santander informuje swoich klientów o nowej usłudze, jaka została zaimplementowana przez Google'a do przeglądarki internetowej Chrome. Polega ona na sprawdzeniu, czy osoby trzecie mogą znać hasło użytkownika do logowania na bankowy rachunek internetowy. Dlatego w niektórych sytuacjach na ekranie komputera może pojawić się komunikat rekomendujący zmianę tego hasła.
Z informacji Santandera wynika, że komunikat może zostać wygenerowany w kilku sytuacjach. A więc m.in. gdy hasło użytkownika znajdzie się w prowadzonej przez Google'a bazie skompromitowanych danych, gdy korzysta się z tego samego hasła na wielu portalach i na którymś z nich pozna je ktoś inny, lub gdy gdy utworzone hasło jest zbyt słabe.
Santander pisze, że fakt, iż na Waszym komputerze zostanie wygenerowany komunikat ostrzegawczy nie oznacza jeszcze, że ktoś obcy może zalogować się albo już zalogował się na Wasze konto w banku. Jednak w takiej sytuacji najlepiej zmienić hasło logowania na rachunek oraz we wszystkich miejscach, gdzie wcześniej zostało użyte. Komunikat Google wygląda tak: