Na razie nie wiadomo kiedy konkretnie kierowcy będą mogli zacząć płacić za parkowanie przy pomocy aplikacji moBiLET
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie rozstrzygnął pierwszą część postępowania przetargowego na wybór operatora płatności mobilnych, który obsługiwać będzie stołeczną strefę płatnego parkowania. Zwycięzcą została ogłoszona firma moBiLET. Wcześniej, w drugiej i trzeciej części przetargu, kontrakt zdobyła spółka SkyCash, która Warszawę obsługuję w tym obszarze od dawna. To oznacza, że po wielu latach, gdy w stolicy można było korzystać tylko z jednej aplikacji do opłacania parkowania, kierowcy zyskają wreszcie alternatywę.
Na razie nie wiadomo, dlaczego w pierwszej części warszawskiego przetargu zwycięzcą został ogłoszony operator aplikacji moBiLET, który zaproponował prowizję w wysokości 8 groszy od transakcji. Konkurująca z nim firma Hilltech proponowała opłatę w wysokości niecałych 6 groszy. Z informacji dostępnej na stronie ZDM-u wynika, że oferta Hilltechu została zdyskwalifikowana. O przyczyny tej decyzji zapytałem biuro prasowe ZDM. Gdy otrzymam odpowiedź zaktualizuję ten bądź napiszę nowy tekst. Liczę, że uda mi się też uzyskać informację kiedy zarządca warszawskiej strefy parkowania zamierza podpisać umowę z moBiLET-em i od kiedy spółka zacznie świadczyć usługi dla stołecznych kierowców.
Jak wspomniałem od lat wyłączność na obsługę przez smartfony warszawskiej strefy płatnego parkowania miał operator aplikacji SkyCash. W ubiegłym roku ZDM w ogłoszonym przetargu na płatności mobilne podzielił kontrakt na trzy części. Zgodnie z zasadami postępowania jedna firma mogła złożyć oferty w maksymalnie dwóch częściach co oznaczało, że stołeczną strefę obsługiwać będzie wreszcie więcej podmiotów. SkyCash, który wygrał część drugą i trzecią, musiał walczyć o to przed Krajową Izbą Odwoławczą, do której odwołania złożyły konkurencyjne firmy: mPay i Pango.