Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PKO uruchamia Dysk w chmurze. Usługa skierowana jest głównie do małych i średnich firm

PKO deklaruje, że rozwiązań chmurowych dla sektora MSP wkrótce będzie w jego ofercie więcej

Dysk w chmurze to udostępniona pilotażowo usługa przygotowana przez PKO i Operatora Chmury Krajowej. Bank oferuje klientom firmowym 100 GB wirtualnej przestrzeni do przechowywania plików (m.in. dokumentów), do której mają nieograniczony dostęp zarówno z poziomu sprzętu stacjonarnego, jak i urządzeń mobilnych. Instytucja zapewnia, że rozwiązanie gwarantuje pełną prywatność i bezpieczeństwo: dostęp do plików jest szyfrowany kodem. Z usługi można korzystać bezpłatnie przez pierwsze trzy miesiące.

Przeczytajcie także: Więcej podpisu na ekranie dotykowym w PKO

Za sprawą internetowego dysku firma nie musi utrzymywać fizycznej infrastruktury do przechowywania danych. W ten sposób przedsiębiorstwo może optymalizować koszty. Zarządzanie rozwiązaniem ma być proste, dzięki czemu użytkownik będzie mógł bez problemu udostępnić konkretne pliki wybranym osobom. Dysk można wykorzystać jako element większej architektury IT, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Adam Marciniak, wiceprezes PKO, zapewnia, że jest to pierwsza nowość z oferty rozwiązań chmurowych dla małych, średnich i większych firm. Wedle szacunków przytaczanych przez bank, w Polsce tylko 10 proc. przedsiębiorstw wykorzystuje chmurę. Tymczasem w Skandynawii jest to nawet 60-70 proc. Prognozy mają wskazywać, że wydatki na usługi tego typu w Polsce wyniosą 24 mld zł w następnym pięcioleciu. Tym samym mogą stanowić blisko 30 proc. wszystkich wydatków ma usługi i oprogramowanie IT firm działających w naszym kraju.

Przeczytajcie także: Alior, BNP Paribas i PKO inwestują w Autenti

Dysk w chmurze to kolejna usługa cyfrowa PKO dla firm. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że od sierpnia zeszłego roku małe i średnie firmy mogą m.in. korzystać z narzędzia e-Windykacja opracowanego przez startup Vindicat. Pozwala ono przedsiębiorcom na samodzielne monitorowanie płatności i efektywne odzyskiwanie należności z niezapłaconych faktur. Było to kolejne po e-Prawniku, e-Księgowości, e-Sklepie i Asystencie firmowym rozwiązanie wdrożone przez PKO w ramach systemu bankowości elektronicznej.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies