Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard: wydatki związane z walentynkami dynamicznie rosną. Liczą się głównie przeżycia

Polacy coraz więcej wydają na walentynkowe podróże i kolacje

Mastercard opublikował wyniki badania na temat zwyczajów zakupowych konsumentów związanych z walentynkami. Mastercard Love Index obejmuje lata 2017-2019 i pokazuje, że wydatki Polaków z okazji dnia zakochanych wzrosły w tym czasie o 63 proc. Łączna wartość tych zakupów to blisko 260 mln zł, a zdecydowaną większość wydatków stanowią prezenty niematerialne.

Przeczytajcie także: Mastercard z partnerami chce posadzić 100 mln drzew w ciągu pięciu lat

Do tej kategorii zaliczają się np. podróże czy wizyty w restauracjach. W roku 2019 rodacy wydali na bilety lotnicze i inne środki transportu związane z wyjazdami w trakcie walentynek o 51 proc. więcej niż w roku 2017. Większym zainteresowaniem cieszyły się także hotele. Liczba płatności za noclegi zwiększyła się w tym samym okresie o 57 proc. Dużą popularnością cieszą się kolacje we dwoje. W ciągu dwóch lat liczba transakcji w restauracjach w święto zakochanych wzrosła o 65 proc.

Jeżeli zaś chodzi o wydatki na dobra materialne to na przykład na zakup kartek walentynkowych w ubiegłym roku wydano o 12 proc. więcej niż w 2018 r. W tym samym czasie wydatki na biżuterię wzrosły jednak o 34 proc., a na kwiaty aż o 113 proc. Przygotowując się do walentynek, Polacy coraz częściej wybierają zakupy online. W roku 2019 było ich o 77 proc. więcej niż dwa lata wcześniej. Co ciekawe, z roku na rok klienci decydują się na coraz wcześniejszy zakup upominków. W 2019 roku większość prezentów walentynkowych nabyto 11 lutego. W roku 2017 kupowano głównie 13 lutego.

Przeczytajcie także: SAS, Mastercard i The Heart organizują konkurs dla startupów

Z badania Mastercard można się dowiedzieć także m.in., że najwyższy wzrost liczby transakcji w e-commerce, aż o 369 proc. w porównaniu do 2017 roku, zanotowano w Czechach. Z kolei najhojniejsi są Ukraińcy: wartość ich wydatków związanych z walentynkami wzrosła w ciągu dwóch lat o 122 proc. Ukraińcy są też rekordzistami, gdy mowa o wzroście wydatków na noclegi w hotelach (plus 69 proc. w ciągu dwóch lat). Z kolei Rumuni chętnie podróżują: wzrost ich wydatków na środki transportu wyniósł ponad 90 proc. w ciągu dwóch lat.

Wskaźnik Mastercard Love Index jest obliczany na podstawie transakcji zrealizowanych za pomocą kart Mastercard w wybranych kategoriach produktów i usług w dniach od 11 do 14 lutego. Badanie prowadzone jest co roku w ponad 200 krajach. Tegoroczna edycja analizuje dane z lat 2017-2019.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies