Dostępność usługi ma być rozszerzana na innych rynkach
MoneyGram, firma świadcząca usługi przekazów pieniężnych działajaca także na polskim rynku, ogłosiła uruchomienie rozwiązania FastSend. Z jego pomocą klienci mogą szybko i łatwo przesyłać środki na numer telefonu odbiorcy. Amerykańska korporacja korzysta w tym projekcie ze wsparcia rozwiązania Visa Direct. Narzędzie działa obecnie w Stanach Zjednoczonych, umożliwia też przesłanie pieniędzy z USA do Hiszpanii, ale w najbliższych kwartałach usługa ma wystartować na kolejnych rynkach.
– FastSend sprawia, iż przelew pieniędzy jest tak prosty, jak przesyłanie wiadomości tekstowej – przekonuje Alex Holmes, szef MoneyGram. Aby skorzystać z tego rozwiązania, użytkownik loguje się do swojego konta z poziomu aplikacji lub strony internetowej. Następnie należy wpisać nazwisko odbiorcy i jego numer telefonu, po czym wybrać opcję FastSend. Odbiorca jest powiadamiany SMS-em, że czekają na niego środki. Pozostaje mu zalogować się do systemu i podać numer karty debetowej, na którą w ciągu kilku minut trafiają pieniądze.
Usługodawca przekonuje, że rozwiązanie jest nie tylko ekspresowe i proste w obsłudze, ale też tanie – za transakcję trzeba zapłacić niecałe dwa dolary. Tymczasem limit jednorazowego przekazu to aż 10 tys. dolarów. MoneyGram został w pewnym stopniu zmuszony do wdrażania nowych rozwiązań i obniżania prowizji za sprawą pojawienia się fintechowej konkurencji. W tym gronie wystarczy wymienić europejski TransferWise.