Jeśli Amazon zdecyduje się otworzyć w Polsce sklep, będzie musiał konkurować nie tylko z Allegro, ale i chińską platformą AliExpress
Jak pisze dzisiejsza Gazeta Wyborcza globalny gigant e-handlu, amerykański Amazon, chce uruchomić w Polsce swój internetowy biznes. Zdaniem dziennika korporacja prowadzi rozmowy na temat współpracy z Pocztą Polską. Rodzimy operator miałby się zajmować dostawami przesyłek zamawianych na Amazonie przez Polaków i Ukraińców. Obie firmy na razie nie komentują sprawy, ale z doniesień GW wynika, że finalizacji rozmów można spodziewać się w kwietniu.
Amazon umożliwia już Polakom robienie zakupów w swoim sklepie, ale klienci są przekierowywani na spolszczoną stronę niemieckiego Amazon.de. Firma rozwija też w Polsce sieć centrów logistycznych oraz centrum badawczo-rozwojowe i zatrudnia już kilkanaście tysiecy osób. Jednak dostęp polskich firm do platformy wciąż jest mocno ograniczony, a klienci nie mogą korzystać ze wszystkich usług amerykańskiego giganta.
Wejście tego gracza może sporo zmienić w całym handlu nad Wisłą. Będzie to silny konkurent dla Allegro, zmagającego się z krytyką spowodowaną podnoszeniem cen oraz zyskującego na popularności chińskiego AliExpres należącego do grupy Alibaba. W teorii klienci powinni zyskać na tej rywalizacji, ale rodzi się pytanie o los mniejszych sklepów. Trzeba mieć też na uwadze, że doniesienia GW nie zostały jeszcze potwierdzone, a pogłoski na temat rzekomego wejścia do Polski Amazona pojawiają się już od kilku lat.
Źródło: Gazeta Wyborcza