Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Twisto zapowiada ofensywę: w 2024 roku chce mieć 2,5 mln klientów. Pomogą m.in. Apple Pay i Google Pay

Znany w Polsce czeski startup fintechowy Twisto zamierza też wejść ze swoją ofertą do Rumunii

Firma Twisto poinformowała, że w Polsce oraz w Czechach z jej aplikacji i karty korzysta dzisiaj ponad 140 tys. klientów, czyli 3,5 razy więcej niż w roku 2018. Startup wywodzący się z Czech nie zamierza jednak na tym poprzestać – celem jest osiągnięcie w tym roku liczby 300 tys. użytkowników. W roku 2024 ma ich być już 2,5 mln. W tak dynamicznym rozwoju pomóc mają: szersza oferta oraz ekspansja zagraniczna.

Przeczytajcie także: Twisto udostępnia w aplikacji usługę split

Do przywołanego już 2024 r. fintech zamierza zrezygnować z wydawania kart plastikowych i zastąpić je wirtualnymi oraz transakcjami mobilnymi. Szef spółki Michał Smida, zapewnia, że już w marcu klienci w Polsce będą mogli korzystać z Google Pay i wirtualnych kart. Apple Pay ma się pojawić niewiele później. Firma obiecuje także, że w tym roku zostanie w Polsce wdrożone rozwiązanie, dzięki któremu użytkownicy w prosty sposób będą mogli rozłożyć na raty płatność za większy zakup.

Taki produkt działa już w Czechach. Klienci mogą w ten sposób zapłacić za każdy zakup o wartości przekraczającej 3000 koron (ok. 500 zł). Raty splaca się od 3 do 12 miesięcy. Koszt kredytu jest podawany w aplikacji (RRSO i kwota, którą trzeba oddać). Fintech przekonuje, że pracuje też nad ratami 0 proc. W tym modelu znikną koszty dla klienta, a prowizję zapłaci sklep.

Przeczytajcie także: PayU wprowadza z Twisto odroczone płatności w Czechach

Fintech przedstawił też statystyki dotyczące korzystania z jego usług. Wynika z nich, że przeciętny użytkownik loguje się do aplikacji dziewięć razy w miesiącu i wykonuje miesięcznie 13 transakcji, wydając łącznie 300 euro (głównie na jedzenie, podróże i rozrywkę). Użytkownicy Twisto średnio cztery razy w roku korzystają z możliwości przesunięcia płatności na kolejny okres rozliczeniowy.

Warto przypomnieć, że Twisto pojawiło się na polskim rynku w 2018 roku. Fintech oferuje aplikację do płatności, połączoną z kartą wielowalutową bez opłat i prowizji. Firma opracowała też zyskujący na popularności system płatności odroczonych, dzięki któremu klient ma 21 dni na uregulowanie należności za e-zakupy bez żadnych dodatkowych kosztów. Partnerem strategicznym Twisto w Polsce jest ING Bank Śląski.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies