Wprowadzenie przez mBank nowych procesów ma związek z dostosowaniem działalności do funkcjonowania w okresie pandemii koronawirusa
mBank poinformował w komunikacie prasowym, że od teraz jego klienci korporacyjni wszystkie wnioski, oświadczenia, dokumenty czy umowy mogą podpisać zdalnie i przesłać do banku bez konieczności odwiedzania oddziału. mBank deklaruje w informacji prasowej, że to pierwsze takie rozwiązanie dla klientów korporacyjnych na polskim rynku bankowym.
W praktyce działa to tak, że klient i doradca ustalają telefonicznie lub mailowo warunki umowy. Doradca wysyła do klienta mailem podpisane cyfrowo dokumenty. Jeśli klient korzysta z podpisu kwalifikowanego, podpisuje umowę i oświadczenie, a następnie odsyła do doradcy. Jeśli klient nie ma takiego podpisu, odsyła dokumenty przez serwis transakcyjny mBank CompanyNet i uzupełnia wniosek, zgodnie ze wskazówkami doradcy.
Nowe rozwiązanie kierowane jest do klientów korporacyjnych, którzy już korzystają z usług mBanku, mają dostęp do serwisu internetowego CompanyNet i chcą rozszerzyć współpracę, np. poprzez zaciągnięcie kredytu, zamówienie dodatkowych kart, itp. Wiele takich czynności wymagało dotąd bezpośredniego kontaktu z doradcą.
mBank pracuje także nad zdalnym podpisywaniem umów o prowadzenie korporacyjnych rachunków bankowych z nowymi klientami. Jak wynika ze wstępnych deklaracji biura prasowego instytucji, rozwiązanie to powinno być wdrożone w perspektywie kilku najbliższych tygodni.
AKTUALIZACJA
Po publikacji artykułu biuro prasowe ING poinformowało, że podobne rozwiązanie od dłuższego czasu dostępne już jest dla korporacyjnych klientów Banku Śląskiego.