Wcześniej Alior wprowadził wideoweryfikację, za pomocą której umożliwia zakładanie rachunków
Alior poinformował w komunikacie prasowym o wdrożeniu nowej usługi umożliwiającej obsługę klientów bez konieczności fizycznego kontaktu z pracownikiem banku. Mowa o Foto ID, czyli metodzie potwierdzania tożsamości na odległość, za pomocą której można zaciągać pożyczki, limity kredytowe w rachunku i kupować karty kredytowe.
Procedurę Foto ID bank wykorzystuje w relacjach z klientami, którzy posiadają telefon komórkowy z dostępem do internetu. Osoba, która wyrazi zgodę na weryfikację w tym procesie, otrzyma na swój numer telefonu jednorazowy link. Podczas rozmowy telefonicznej pracownik banku przekaże jej kod autoryzacyjny. W kolejnych krokach klient wykonuje zdjęcia dowodu osobistego oraz nagrywa film wykonując kilka losowo dobranych przez system poleceń. Dzięki temu bank może sprawdzić dokument tożsamości i potwierdzić, że klient je wykonuje samodzielnie i świadomie.
Co ciekawe Alior jest jednym z pierwszych banków na polskim rynku, który kilka lat temu wdrożył tzw. wideoweryfikację, czyli zdalne potwierdzanie tożsamości nowych klientów zakładających rachunki osobiste. Z wideoweryfikacji klienci nadal mogą korzystać, ale docelowo zostanie ona zastąpiona właśnie usługą Foto ID. – Widzimy potencjał tego rozwiązania w już istniejących procesach, takich jak na przykład uproszczony proces kredytowy, który wykorzystuje możliwości otwartej bankowości, a także w tych, które planujemy wdrożyć w II kw. 2020 roku – podkreśla Marcin Jaszczuk, wiceprezes Aliora.