Płatności Blik mają się znaleźć w zupełnie nowej aplikacji mobilnej BOŚ Banku
BOŚ, jeden z mniejszych banków na polskim rynku, opublikował wczoraj nowy regulamin świadczonych przez siebie usług, który ma zacząć obowiązywać 1 czerwca 2020 r. Dokument ten zdradza kilka nowości, jakie instytucja zamierza wprowadzić do swojej oferty bez wskazania jednak dokładnego terminu, kiedy to się stanie.
Najważniejszą nowością, która wkrótce trafi do klientów BOŚ, będzie aplikacja mobilna. Przypomnę, że swego czasu bank ten miał w ofercie apkę, ale nie przypominała ona rozwiązań dostępnych dla klientów konkurencyjnych banków: pozwalała jedynie zalogować się na konto, a przy próbie wykonania jakiejkolwiek czynności przenosiła klientów do internetowego serwisu transakcyjnego. Później rozwiązanie to zostało wycofane, a od jesieni ubiegłego roku BOŚ oferuje aplikację BOŚtoken. Jej funkcjonalność jest jednak ograniczona do, zgodnej z dyrektywą PSD II, mobilnej autoryzacji operacji zlecanych w serwisie transakcyjnym.
Jak wynika z regulaminu BOŚ Banku, jego nowa aplikacja oprócz podstawowych funkcji takich jak możliwość sprawdzania historii transakcji czy zlecania przelewów, będzie też wyposażona w płatności mobilne Blik. Klienci BOŚ Banku za pomocą tego systemu będą mogli płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych, wyjmować gotówkę z bankomatów oraz zlecać przelewy P2P, czyli na numer telefonu odbiorcy. Ponadto funkcjonalność nowej aplikacji BOŚ Banku ma obejmować m.in. możliwość logowania biometrycznego (odcisk palca lub FaceID) czy możliwość wyświetlania komunikatów push.
BOŚ udostępniając Blika (nowy regulamin banku wskazuje, że dokładna data wdrożenia systemu zostanie opublikowana w późniejszym terminie na stronie internetowej) dołączy do grupy kilkunastu instytucji, które oferują już go swoim klientom. Znajdują się w niej: Alior, BNP Paribas, Credit Agricole, Getin, ING, mBank, Millennium, Noble Bank, Pekao, PKO, Santander, SGB i T-Mobile Usługi Bankowe.