Przedstawiciele bankowych związków zawodowych "Dialog 2005" w oświadczeniu opublikowanym na swojej stronie internetowej ocenili działania zarządu BNP Paribas podejmowane podczas pandemii, jako wzór do naśladowania przez inne banki
Wiele banków restrukturyzuje obecnie zatrudnienie, więc zarządy tych instytucji zwykle słyszą słowa krytyki ze strony związkowców. Niecodziennie się zdarza, by przedstawiciele organizacji broniących praw pracowniczych chwalili postępowanie pracodawców. Tym bardziej na uwagę zasługuje więc oświadczenie, jakie znalazło się na stronie jednej z największych organizacji związkowych, działających w bankowości – Niezależnego Związku Zawodowego Pracowników Bankowości i Usług "Dialog 2005".
Związkowcy z "Dialog 2005" jednoznacznie pozytywnie ocenili działania zarządu BNP Paribas podjęte w ostatnich dniach ze względu na rozprzestrzeniającą się pandemię koronawirusa. Napisali również, że zachęcają inne banki do kontaktu z BNP Paribas w celu uzyskania informacji, w jaki sposób można tak dobrze zorganizować ochronę przed koronawirusem.
– Mamy dobry przykład odpowiedzialnego pracodawcy. W tych ciężkich czasach BNP Paribas zadbał o swoich pracowników w sposób należyty. Zapewnił środki do dezynfekcji, maseczki, mydła antybakteryjne i rękawiczki. W miejscach pracy osób obsługujących klientów montowane są specjalne osłony z pleksi, godziny pracy oddziałów zostały skrócone, a dla pracowników centrali zorganizowano pracę zdalną. Uruchomiono również wsparcie psychologiczne na telefon – czytam w oświadczeniu organizacji związkowej "Dialog 2005".