Z nowego udogodnienia mogą skorzystać klienci, którzy wcześniej zweryfikowali w banku numer swojego telefonu
ICICI Bank, jedna z największych instytucji finansowych w Indiach, udostępnia klientom szereg usług za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. Ten krok ma związek z epidemią koronawirusa i zaleceniami pozostania w domach. Z pomocą popularnego komunikatora klienci mogą kontaktować się bankiem przez całą dobę, a do obsługi narzędzia wystarczy kilka komend. Przedstawiciele ICICI zapewniają, że rozwiązanie jest bardzo bezpieczne.
A jak to działa w praktyce? Bank podał na swojej stronie internetowej numer, który klienci powinni dodać do kontaktów. To na niego trzeba wysłać wiadomość Hi (cześć) z numeru, który podało się wcześniej w banku. W odpowiedzi instytucja prześle listę dostępnych usług z kluczowymi słowami. Dla przykładu: wystarczy napisać słowo balance, by sprawdzić saldo konta. Ostatnie trzy transakcje zostaną ujawnione po wpisaniu słów transaction albo history, a komendy block, lost my card czy unblock posłużą do zablokowania lub odblokowania karty debetowej albo kredytowej.
Z pomocą aplikacji WhatsApp klient może też poznać szczegóły nowych ofert, jakie przygotował dla niego bank albo promocji oferowanych przez lokalny biznes. Do tego dochodzą informacje na temat najbliższych bankomatów i oddziałów banku. Wszystko dostępne w telefonie, bez konieczności osobistego potwierdzania tożsamości w oddziale, a nawet instalowania aplikacji banku – wystarczy komunikator. W Indiach cieszy się on bardzo dużą popularnością – w 2019 roku korzystało z niego 340 mln osób.