To konksekwencja zakończonego dziś przez moBiLET wdrożenia płatności za postój w stołecznej strefie parkowania
BNP Paribas, Millennium, PKO i Santander to cztery banki, które oferują w swoich aplikacjach płatności za bilety parkingowe i komunikacji miejskiej. Współpracują przy tym z poznańską spółką Mobile Trafic Data, operatorem aplikacji moBiLET. Ta poinformowała dziś o przeprowadzonym właśnie wdrożeniu płatności za postój w centrum Warszawy. Dzięki temu nowość mogła pojawić się także w aplikacjach wszystkich czterech, wymienionych wyżej instytucji.
moBiLET to druga aplikacja umożliwiająca płatności za postój w warszawskiej strefie parkowania. Stołeczni kierowcy od kilku lat mogli korzystać z aplikacji tylko jednego operatora, czyli SkyCash. Warszawski Zarząd Dróg Miejskich, administrujący tutejszą strefą płatnego parkowania, od dłuższego czasu przyznawał tej spółce wyłączność na płatności realizowane przez smartfony. Zmieniło się to dopiero w tym roku, po roztrzygnięciu przetargu ogłoszonego jesienią 2019 r.
O tym, że to właśnie poznański właściciel marki moBiLET będzie drugim operatorem płatności zdalnych za parkowanie w Warszawie, mogliście przeczytać jako pierwsi w serwisie cashless.pl już w styczniu bieżącego roku w tekście moBiLET będzie drugim operatorem płatności mobilnych za parkowanie w Warszawie. ZDM rozstrzygnął przetarg. Przez kilka kolejnych tygodni nie było jednak wiadomo, kiedy wystartuje nowy sposób płacenia za parkowanie w Warszawie. Dopiero pod koniec ubiegłego miesiąca przedstawiciel moBiLET zadeklarował, że stanie się to 1 kwietnia. I obietnicy dotrzymał.