Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
NEWS
Bank Millennium wprowadził nowy sposób otwarcia rachunków, przez selfie

Nowa metoda założenia i aktywacji rachunku w Millennium została udostępniona przed chwilą

Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, Bank Millennium udostępnił nowy sposób zakładania rachunków osobistych. Od teraz może to się odbywać zdalnie, a więc za pomocą selfie wykonanego smartfonem. Informację potwierdził przedstawiciel Millennium. – Udostępniliśmy rozwiązanie, które umożliwia założenie konta w pełni zdalnie, a tym samym zarządzanie finansami bez opuszczania domu. Proces jest bardzo prosty i bezpieczny. Wystarczy wejść za pośrednictwem telefonu na stronę banku, nie trzeba mieć zainstalowanej aplikacji mobilnej. Podczas wypełniania wniosku należy zrobić kilka zdjęć dowodu i twarzy, nie jest konieczna wideorozmowa z pracownikiem – mówi Antonio Pinto, członek zarządu Banku Millennium.

Zakładanie konta przez selfie albo w trakcie połączenia wideo nie jest czymś nowym na polskim rynku, ale też nie jest to standard. Aktualnie tego rodzaju proces akwizycji nowych klientów oferują np. Alior, Credit Agricole, Pekao czy Santander. Kilka innych instytucji, jak np. BNP Paribas, pracuje nad podobnym rozwiązaniem. Millennium, po wdrożeniu tej innowacji, można więc zaliczyć do awangardy polskiego rynku.

Przeczytajcie także: Warszawskie parkingi dostępne w aplikacji Millennium

Jak udało mi się dowiedzieć nieoficjalnie, rozwiązanie wprowadzone przez Millennium zostało opracowane przez bank. To inaczej niż np. proces udostępniony przez Credit Agricole, gdzie wykorzystano system przygotowany przez firmę Autenti. Również BNP Paribas pracuje nad zdalnym zakładaniem kont właśnie z tym startupem, o czym mogliście przeczytać w tekście Wideoweryfikacja wkrótce w aplikacji BNP Paribas. Bank wykorzysta rozwiązanie firmy Autenti.

Przeczytajcie także: Nowa funkcja w aplikacji Millennium

Przyspieszenie prac nad zdalnym zakładaniem rachunków nastąpiło w wyniku rozprzestrzenienia się pandemii koronawirusa. Z dnia na dzień banki straciły w zasadzie możliwość bezpiecznej akwizycji klientów w oddziałach. Również wymiana dokumentów za pośrednictwem kurierów staje się kłopotliwa. Ostatnio kilka banków, w tym Credit Agricole, mBank, PKO i Santander poinformowały o wstrzymaniu podpisywania umów z klientami za pośrednictwem kurierów ze względu na ryzyko rozprzestrzeniania pandemii. W tej sytuacji opracowanie nowych, cyfrowych procesów sprzedaży usług zdaje się nieodzowne. Wdrożenie przeprowadzone przez Millennium pokazuje, że da się to zrobić bardzo szybko.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies