Przed Pekao podobne rozwiązania wprowadziły dwa inne banki, czyli mBank i ING
Szerząca się pandemia koronawirusa przyspieszyła wdrożenia wielu cyfrowych procesów w bankach. Dotyczy to m.in. zasad podpisywania umów przez klientów korporacyjnych. Okazuje się, że w wielu sytuacjach, w których dotychczas potrzebna była wizyta w oddziale banku, bardzo szybko daje się wprowadzić zdalne sposoby załatwiania spraw. Dowodzić tego może dzisiejszy komunikat Pekao.
Od teraz w systemie bankowości internetowej PekaoBiznes24 klienci firmowi banku mogą na odległość podpisać umowy dotyczące szerokiego spektrum produktów, jak rachunki bankowe, karty, kredyty, gwarancje czy akredytywy. Proces obejmuje umowy, które mogą być zawierane lub zmieniane w formie pisemnej, w tym również pod rygorem nieważności. Bank Pekao honoruje podpisy elektroniczne służące do identyfikacji i uwierzytelnienia użytkownika w systemie PekaoBiznes24, nie tylko podpisy kwalifikowane.
W praktyce wygląda to tak, że w przypadku dyspozycji klient przygotowuje dokument, podpisuje go w systemie bankowości internetowej PekaoBiznes24 za pomocą posiadanych narzędzi takich jak np. token i przekazuje do realizacji. W przypadku umów lub aneksów Pekao przekazuje klientowi przygotowane dokumenty, a on następnie odsyła podpisaną elektronicznie (np. tokenem) dokumentację.
Warto przypomnieć, że podobne rozwiązanie niedawno wprowadził mBank. Mogliście przeczytać o tym w tekście mBank uruchamia nowe procesy do obsługi dużych klientów. Wszystkie umowy mogą podpisywać zdalnie. Udostępnieniem tego rodzaju procesów już jakiś czas temu chwalił się także ING Bank Śląski.