Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Wskaźnik mobilności klientów. Prawie 65 proc. użytkowników rachunków w ING korzysta już z bankowości mobilnej

ING ma największy udział klientów mobilnych w całej populacji użytkowników kont osobistych

Wskaźnik mobilności klientów (WMK) to autorskie opracowanie serwisu cashless.pl, które pokazuje jak dużo posiadaczy kont osobistych w poszczególnych instytucjach korzysta z ich usług mobilnych. Od początku, gdy cashless.pl wylicza ten wskaźnik, a więc od IV kw. 2018 r., najwięcej klientów bankujących przez smartfony ma ING. W najnowszym notowaniu za IV kw. 2019 r. w banku tym wskaźnik, po wzroście z 60,5 proc. na koniec września, osiągnął rekordowy poziom 64,3 proc.

Przeczytajcie także: Dodajcie swoją firmę do Mapy Polskiego Fintechu

Na drugiej pozycji znalazł się mBank. Za pośrednictwem urządzeń mobilnych z jego usług w IV kw. ub. roku korzystało 58,9 proc. To także wzrost w porównaniu z III kw. 2019 r., ale już nie tak duży jak w przypadku ING. Na dalszych pozycjach uplasowały się Santander, Millennium i PKO – u wszystkich klienci mobilni stanowili więcej niż 40 proc. wszystkich posiadaczy rachunków. Santander i PKO zanotowały wzrost WMK. W Millennium zaobserwowano spadek wynikający zapewne z przejęcia klientów Euro Banku. Ci rzadziej korzystali z bankowości mobilnej w porównaniu z klientami Millennium.

Jak widzicie, większość banków znajdujących się w zestawieniu przygotowanym przez cashless.pl notuje poprawę wskaźnika mobilności klientów. Mimo to WMK dla całego rynku był w grudniu niższy niż we wrześniu 2019 r. To rezultat przede wszystkim wejścia do zestawienia nowej instytucji, czyli Banku Pocztowego, który charakteryzuje się na razie niskim poziomem WMK.

Przeczytajcie także: ING wprowadza zmiany w serwisie internetowym

WMK powstaje poprzez odniesienie do liczby rachunków osobistych prowadzonych przez dany bank liczby klientów aktywnie korzystających z jego bankowości mobilnej. Za aktywnego klienta uznaje się takiego, który w każdym z trzech miesięcy kwartału loguje się na rachunek przynajmniej raz z urządzenia mobilnego. Przy czym nie musi to być aplikacja a może np. tzw. lekki serwis transakcyjny czy internetowy system otwierany w przeglądarce na smartfonie albo tablecie. Dane będące podstawą wyliczeń pochodzą z biur prasowych poszczególnych instytucji.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies