Ten trend najbardziej widoczny jest w sklepach oferujących elektronikę, wyposażenie domu i ogrodu oraz akcesoria sportowe
Firma PayU przedstawiła dane dotyczące zakupów internetowych Polaków w ostatnim okresie. Wynika z nich, że chętnie testujecie nowe rozwiązania w zakresie płatności, a raty w e-commerce zyskują na popularności. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat wartość zakupów finansowanych w ten sposób wzrosła aż siedmiokrotnie. Warto podkreślić, że 78 proc. osób, które kupowały w sieci na raty, ponownie wybrało tę metodę płatności.
Najwyższym udziałem płatności ratalnych w całości sprzedaży mogą się pochwalić sklepy internetowe z branży elektronicznej. W niektórych z nich już 20 proc. zamówień realizowanych jest przy wykorzystaniu sprzedaży ratalnej. Co ciekawe, wzrost zakupów online na raty widoczny jest również w sklepach z dobrami luksusowymi. Klienci, którzy kupują biżuterię albo zegarki, wolą rozłożyć płatność na raty nawet, jeśli dysponują wystarczającymi środkami na koncie.
PayU w swoim komunikacie zwraca uwagę na fakt, że zakupy na raty sprawdzają się nie tylko w przypadku przedmiotów. Dotyczy to także e-usług, a w szczególności tych związanych z edukacją, szkoleniami i rozwojem osobistym. Już co 7. zakup w tej kategorii jest opłacany na raty. Z opisywanego sposobu finansowania coraz chętniej korzystają także konsumenci w branży turystycznej. Tak przynajmniej było przed pandemią – trudno stwierdzić, jak obecna sytuacja wpłynie na ten rynek.