mBank jest trzecią instytucją z Polski, która w ostatnich dniach ostrzega przed oszustwem określanym mianem vishing
Na stronie mBanku możecie znaleźć ostrzeżenie, z którego wynika, że do użytkowników bankowości elektronicznej mogą dzwonić oszuści podający się za pracowników tej instytucji. W trakcie rozmowy mogą sugerować, że doszło do przestępstwa polegającego na wykonaniu z rachunku rozmówcy przelewu wychodzącego na konto nieznanej osoby. Usiłują też namówić do instalacji specjalnej aplikacji, która rzekomo ma zablokować przelew.
Z komunikatu mBanku wynika, że zainstalowanie takiej aplikacji może skutkować zainfekowaniem telefonu złośliwym oprogramowaniem, które umożliwia przestępcom przejęcie kontroli nad rachunkiem ofiary. mBank przypomina zatem, że jego pracownicy nigdy nie proszą klientów o instalację aplikacji wysyłanej SMS-em. Nigdy też nie proszą o login i hasło do bankowości internetowej. Instytucja przypomina też: w sytuacji gdy macie jakiekolwiek wątpliwości, wyjaśniajcie je dzwoniąc na infolinię, której numer jest podany na stronie mBanku.
mBank jest trzecią instytucją, która w ostatnich dniach ostrzega klientów przed przestępstwem określanym mianem vishingu, czyli voice phishingu. Chodzi o wyłudzenie danych podczas rozmowy telefonicznej. Wcześniej komunikaty o nasileniu ataków tego rodzaju opublikowały PKO i ING. Więcej na ten temat w tekście Najpierw PKO a teraz ING. Ostrzeżenie przed fałszywymi pracownikami banków.