Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Dzwonią z mBanku, aby zablokować przelew? Uważajcie, to kolejne oszustwo

mBank jest trzecią instytucją z Polski, która w ostatnich dniach ostrzega przed oszustwem określanym mianem vishing

Na stronie mBanku możecie znaleźć ostrzeżenie, z którego wynika, że do użytkowników bankowości elektronicznej mogą dzwonić oszuści podający się za pracowników tej instytucji. W trakcie rozmowy mogą sugerować, że doszło do przestępstwa polegającego na wykonaniu z rachunku rozmówcy przelewu wychodzącego na konto nieznanej osoby. Usiłują też namówić do instalacji specjalnej aplikacji, która rzekomo ma zablokować przelew.

Przeczytajcie także: ING i PKO ostrzegają przed vishingiem

Z komunikatu mBanku wynika, że zainstalowanie takiej aplikacji może skutkować zainfekowaniem telefonu złośliwym oprogramowaniem, które umożliwia przestępcom przejęcie kontroli nad rachunkiem ofiary. mBank przypomina zatem, że jego pracownicy nigdy nie proszą klientów o instalację aplikacji wysyłanej SMS-em. Nigdy też nie proszą o login i hasło do bankowości internetowej. Instytucja przypomina też: w sytuacji gdy macie jakiekolwiek wątpliwości, wyjaśniajcie je dzwoniąc na infolinię, której numer jest podany na stronie mBanku.

Przeczytajcie także: mBank wprowadza zmiany do cennika i regulaminu

mBank jest trzecią instytucją, która w ostatnich dniach ostrzega klientów przed przestępstwem określanym mianem vishingu, czyli voice phishingu. Chodzi o wyłudzenie danych podczas rozmowy telefonicznej. Wcześniej komunikaty o nasileniu ataków tego rodzaju opublikowały PKO i ING. Więcej na ten temat w tekście Najpierw PKO a teraz ING. Ostrzeżenie przed fałszywymi pracownikami banków.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies