Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Adaptacja Apple Pay i Google Pay wśród klientów fintechów. Pierwsze dane z polskiego rynku

Większość fintechów, świadczących usługi dla klientów z Polski, niechętnie chwali się liczbą klientów korzystających z takich usług jak Apple Pay i Google Pay

Od wielu kwartałów w serwisie cashless.pl możecie regularnie czytać raporty na temat wzrostu popularności systemów płatności mobilnych wśród klientów banków. Z najnowszych danych wynika, że na koniec ubiegłego roku do takich usług jak Apple Pay, GarminPay, Google Pay, Fitbit Pay i HCE (mobilne płatności zbliżeniowe dostępne bezpośrednio w aplikacji bankowej) Polacy dodali już ok. 2,6 mln swoich kart płatniczych. Wkrótce ukaże się raport z danymi za I kw. 2020 r.

Tymczasem z rozwiązań tego typu mogą korzystać także polscy klienci fintechów. Dopiero więc uzupełnienie danych o liczbę użytkowników płatności mobilnych obsługiwanych przez takie firmy jak Revolut, Curve czy Twisto może dać pełen obraz popularności Apple Pay, Google Pay, i innych zbliżeniowych płatności mobilnych w Polsce.

Przeczytajcie także: Pierwsi klenci Twisto już mogą korzystać z Google Pay

Niestety, większość firm fintechowych obsługujących klientów znad Wisły niechętnie dzieli się swoimi statystykami w tym zakresie. Redakcja cashless.pl odpowiednie zapytania w tej sprawie rozesłała do Bunq, Curve, Dipocket, N26, Revolut, Transferwise i Twisto. To najważniejsze fintechy świadczące usługi płatności mobilnych w Polsce. Danymi na temat zainteresowania nimi zdecydowały się podzielić jedynie dwa z nich, a więc Dipocket i Twisto.

I tak z danych tego pierwszego, który oferuje Google Pay (możliwość korzystania z tego rozwiązania jego klienci uzyskali wiosną 2018 r.) i Apple Pay (w ofercie od marca bieżącego roku), wynika, że na koniec kwietnia 2020 r. do obu usług jego klienci dodali ok. 1,6 tys. kart płatniczych. Niestety, nie jestem w stanie określić, jaka to część wszystkich klientów Dipocket. Fintech jak dotąd nie podawał bowiem statystyk na ten temat.

Przeczytajcie także: Dipocket wdrożył płatności Apple Pay

Natomiast biuro prasowe Twisto poinformowało, że dotąd już ponad 10,1 tys. jego klientów w Polsce dodało kartę do portfeli cyfrowych. Z tym że zaznaczyć trzeba, że spółka oferuje tu na razie tylko Google Pay, i to od niedawna, bo od pierwszych dni marca bieżącego roku. Apple Pay ma być dostępne dopiero w najbliższych miesiącach. Firma liczy, że liczba jej klientów korzystających z płatności mobilnych szybko wzrośnie po wprowadzeniu Apple Pay – podobnie stało się w Czechach. Tam do Google Pay karty podpięło kilkanaście procent klientów a do Apple Pay aż jedna trzecia. Obecnie Twisto ma w Polsce ok. 65 tys. klientów.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies