Narzędzie ma pomóc w planowaniu zakupów i unikaniu tłoku oraz kolejek w czasie pandemii
Mastercard poinformował w komunikacie o udostępnieniu strony internetowej KiedyDoSklepu.pl. Rozwiązanie analizuje trendy zakupowe i pozwala określić, jaki ruch panuje w sklepach na terenie całego kraju. Narzędzie może się okazać przydatne podczas trwającej obecnie pandemii – z jego pomocą łatwiej tak zaplanować zakupy, by liczba klientów w sklepie była jak najmniejsza.
Strona internetowa pozwala skorzystać z kilku filtrów, dzięki czemu wyniki są bardziej dokładne. Użytkownicy mogą wpisać kod pocztowy, wybrać dzień tygodnia (podział na dzień roboczy, sobotę i niedzielę), określić typ sklepu. W tym ostatnim przypadku można zaznaczyć hiper i supermarket, sklep osiedlowy albo dyskont i hurtownię. Po takim profilowaniu pozostaje nacisnąć "pokaż" i strona zaprezentuje wykres.
Analiza trendów pokazała, że pandemia zmieniła zachowania zakupowe Polaków. Dla przykładu w dni robocze odwiedzacie sklepy równomiernie. W tych samych placówkach w soboty szczyt zakupowy przypada na godziny 10.00-12.00, a w niedziele na godzinę 18.00. Firma zapewnia, że analizy trendów zakupowych są aktualizowane w cyklu tygodniowym, więc użytkownicy widzą dane z kilku ostatnich dni. Jednocześnie Mastercard deklaruje, że wykorzystywane informacje są anonimizowane, więc bezpieczeństwo przetwarzania danych jest zachowane.