Tym razem tematem Cashless Live będą zmiany technologiczne i organizacyjne, jakie w ciągu ostatnich tygodni zaszły w polskiej bankowości
Kilka tygodni temu za pośrednictwem serwisu cashless.pl oraz Facebooka mogliście oglądać prawdopodobnie pierwszy w polskiej branży płatniczej event online. Był poświęcony sytuacji w płatnościach w trakcie i po pandemii. Wydarzenie na żywo oglądało prawie 200 osób, a zapis wideo z Cashless Live obejrzało ponad 800 osób – możecie go znaleźć na kanale cashless.pl na YouTube. Redakcja otrzymała też wiele pozytywnych opinii od widzów. To zadecydowało o tym, że projekt chcemy kontynuować i już 22 maja zapraszamy na jego drugi odcinek.
Tym razem Cashless Live będzie poświęcony cyfrowemu przyspieszeniu, jakie od kilku tygodni można obserwować w bankach. Jego katalizatorem stały się oczywiście ostatnie wydarzenia związane z szerzeniem się pandemii koronawirusa i decyzjami administracji rządowej. Ograniczona została możliwość obsługi klientów w oddziałach i za pośrednictwem kurierów. Sytuacja wpłynęła też na zwiększenie zainteresowania zdalnymi kanałami kontaktu, a same banki zmuszone zostały do przeniesienia dużej części załogi na tzw. home office, czyli pracę zdalną.
Wydarzenia ostatnich tygodni rodzą wiele pytań. Po pierwsze: jak to się stało, że nagle w ciągu bardzo krótkiego czasu bankom udało się przejść na home office, zachowując ciągłość działania i bezpieczeństwo procesów? Czy po pandemii wszyscy pracownicy wrócą do biur, czy przynajmniej część z nich zechce albo będzie musiała zostać w domach umożliwiając obniżenie kosztów działalności organizacjom, w których pracują?
Co ciekawe zmiany w organizacji pracy nie spowolniły, czy też nie przeszkodziły w przyspieszeniu wielu wdrożeń technologicznych. Od kilku tygodni praktycznie nie ma dnia, by kolejny bank nie ogłaszał jakiejś nowości w ofercie cyfrowej, od wprowadzenia nowych produktów do sprzedaży online, poprzez digitalizację procesów w bankowości korporacyjnej aż po wprowadzenie zdalnej akwizycji nowych klientów np. z wykorzystaniem selfie. Wiele instytucji korzysta przy tym z rozwiązań oferowanych przez podmioty zewnętrzne, np. fintechy.
Ale zagrożenie koronawirusem spowodowało także zmiany w sposobie korzystania z usług bankowych przez klientów. Rośnie zainteresowanie bankowaniem online poprzez internetowe serwisy transakcyjne czy aplikacje mobilne, a ze względu na różnego rodzaju ograniczenia zmniejszyły się możliwości swobodnego odwiedzania oddziałów. Czy zmiana sposobu korzystania z usług finansowych będzie trwała? Czy osoby, które pierwszy raz zalogowały się na konto za pośrednictwem internetu z powodu koronawirusa po okresie pandemii powrócą do oddziałów?
To tylko niektóre pytania, na które odpowiedź postarają się znaleźć uczestnicy drugiego Cashless Live. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo za pośrednictwem serwisu cashless.pl, a dostęp do relacji online będzie bezpłatny. Widzowie będą też mogli zadawać w trakcie transmisji pytania. Ponadto wideo z zapisem wydarzenia będzie dostępne w serwisie cashless.pl, znajdzie się tam także relacja tekstowa z Cashless Live. Zapraszam.