Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard: w czasie pandemii Polacy korzystają z VOD, wirtualnych zajęć fitness i kursów gotowania online

Izolacja sprawiła, że polscy konsumenci częściej kupowali też maszynki do strzyżenia włosów i puzzle

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercarda wynika, że aż dwie trzecie polskich konsumentów korzysta obecnie z e-commerce częściej niż kiedykolwiek wcześniej. To oczywiście efekt pandemii koronawirusa i przymusowej izolacji. Sprawiły one, że Polacy szukają w sieci nie tylko produktów, ale też usług. Aż 68 proc. respondentów subskrybuje platformy streamingowe (np. Netflix i HBO GO), a blisko połowa badanych gra na komputerze przez sieć.

Przeczytajcie także: Mastercard oferuje dodatkowe korzyści użytkownikom kart firmowych

Wśród popularnych aktywności online podczas pandemii znalazły się także: rozmowy wideo z bliskimi (77 proc. ankietowanych), udział w lekcjach gotowania lub oglądanie przepisów w internecie (41 proc.) czy korzystanie z wirtualnych zajęć fitness (29 proc.). Co ciekawe, prawie połowa badanych zadeklarowała, że w czasie pandemii zaangażowała się w działania charytatywne i przekazała w ostatnim miesiącu darowiznę online – 18 proc. zrobiło to po raz pierwszy.

Jakie produkty cieszyły się w ostatnim czasie największym zainteresowaniem klientów sklepów internetowych? Prawie połowa ankietowanych wskazała na książki. Na gry planszowe wskazało 36 proc. badanych, a co trzeci wymienił przybory kuchenne. Dużą popularnością cieszyły się przybory do farbowania włosów i maszynki do ich strzyżenia (odpowiednio 30 i 22 proc.). Oznacza to, że pokaźna część Polaków nie zamierzała czekać na odmrożenie zakładów fryzjerskich i wzięła sprawy w swoje ręce. Dosłownie.

Przeczytajcie także: Mastercard: ruch w sklepach wraca do normy sprzed pandemii

Badanie Mastercard pokazało, że 35 proc. klientów deklaruje, iż kupując online pozostaje lojalnych znanym z wcześniej markom. Niemal wszyscy ankietowani (91 proc.) sygnalizują, że podczas zakupów online zachowują ostrożność, ale 60 proc. martwi się, że w internecie padnie ofiarą oszustwa. Dla większego bezpieczeństwa 78 proc. polskich konsumentów kupuje u znanych im sprzedawców, 83 proc. sprawdza opinie innych kupujących, a ponad jedna trzecia kontaktuje się z niepoznanymi wcześniej sklepami przed dokonaniem zakupu.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies