Citi jest chyba jedynym bankiem na rynku, któremu zdarza się wysyłać do klientów korespondencję z linkami do logowania na rachunki
Citi Handlowy opublikował na swojej stronie ostrzeżenie przed oszustami podszywającymi się pod bank. Mają oni rozsyłać fałszywe wiadomości e-mail, w których informują o nowym sposobie logowania na konto klienta czy uaktualnieniu kontroli bezpieczeństwa. Odbiorca jest zachęcany do kliknięcia w link. Ten prowadzi jednak do strony, która nie jest stroną banku i zalogowanie się tam może spowodować przechwycenie przez przestępców danych osobowych oraz tych do logowania w bankowości elektronicznej.
To klasyczny atak phishingowy, których jest bardzo dużo w internecie. Alerty tego rodzaju publikują różne banki nieraz kilka razy w tygodniu. Przed atakami ostrzegają także telekomy czy instytucje państwowe. Obrona przed nimi jest dość prosta. Wystarczy przyjąć zasadę, by nie logować się na konta przez strony otwierane z linków w wiadomościach SMS czy e-mail.
Niestety, w przypadku Citi Handlowego to nie do końca się sprawdza, gdyż bank sam wysyła mejle i SMS-y z linkami do logowania. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że bank uczy, jak logować się na konto przez linki w wiadomościach e-mail i jak odróżnić korespondencję, której jest nadawcą od tej fałszywej.
Handlowy informuje swoich klientów, że korespondencję z linkami do logowania na konta może wysyłać z kilku różnych adresów e-mail. Dodatkowo wiadomości mogą też do nich kierować współpracujące z bankiem firmy. Zapamiętanie prawidłowych zapisów tych wszystkich adresów może być więc problematyczne i może narażać klientów na pomyłki, co jest chętnie wykorzystywane przez oszustów.