Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kod odbioru tylko po pobraniu nowej aplikacji? Inpost ostrzega przed oszustami

Klikając w link wysłany przez oszustów można stracić dane i pieniądze

Inpost poinformował na swoim profilu w serwisie Facebook, że oszuści wzięli sobie na cel jego klientów. Otrzymują wiadomości SMS z informacją o konieczności pobrania nowej aplikacji, bowiem rzekomo tylko w ten sposób można otrzymać kod odbioru przesyłki. Link umieszczony w wiadomości prowadzi na stronę, na której urządzenie zostaje zainfekowane złośliwym oprogramowaniem. Zagrożenie potwierdzają w komentarzach klienci Inpostu.

Przeczytajcie także: Inpost wprowadza usługę multiskrytka

Z pomocą złośliwego oprogramowania przestępcy mogą uzyskać dostęp do urządzenia swojej ofiary. Dzięki temu bez problemu przechwycą SMS-y od banku, zdobędą wrażliwe dane, w tym loginy i hasła do bankowości mobilnej, a ostatecznie nawet okradną konto. Dlatego operator logistyczny podkreśla, by nie klikać w informacje tego typu i przypomina, iż otrzymanie kodu odbioru jest niezależne od posiadania aplikacji.

Przeczytajcie także: Inpost wprowadza usługę "Podaj dalej" dla lokalnego biznesu

Firma wysyła kod odbioru bezpośrednio w powiadomieniach e-mail, SMS lub w aplikacji Inpost Mobile. I to właśnie apka jest zalecana jako wygodne i bezpieczne narzędzie do odbioru paczek. O ile oczywiście pochodzi ze sprawdzonych źródeł: Google Play i App Store. Warto przypomnieć, że niedawno Inpost pochwalił się, iż jego aplikacja mobilna do śledzenia przesyłek i zdalnego otwierania paczkomatów ma już 4 miliony aktywnych użytkowników.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies