PZU zdecydowało się udostępnić rozwiązanie po trwających kilkanaście miesięcy testach
Firma PZU poinformowała o udostępnieniu wszystkim zainteresowanym klientom systemu alarmowego PZU GO. Aby zacząć z niego korzystać, należy kupić specjalne urządzenie elektroniczne (beacon). Jednorazowa opłata za nie to 49 zł. Jest dostępne dla wszystkich klientów PZU, którzy zdecydują się nabyć ubezpieczenie PZU Pomoc w Drodze (polisa assistance).
Jak to działa w praktyce? Sprzedawane w ramach systemu PZU GO urządzenie, przypominające nieco naklejkę, należy umieścić na szybie samochodu. Łączy się ono za pośrednictwem komunikacji Bluetooth z aplikacją zainstalowaną na smartfonie. Gdy wyczuje przeciążenie sugerujące, że mógł się wydarzyć wypadek, generuje sygnał przekazywany do centrum alarmowego PZU wraz z informacją o lokalizacji pojazdu.
– Konsultant PZU natychmiast telefonuje do klienta, by sprawdzić, czy potrzebna jest pomoc, a gdy ten nie odbiera i nie reaguje na wysyłane SMS-y, wzywa służby ratunkowe – mówi Paweł Lewandowski, dyrektor ds. analiz i wsparcia narzędziowego w PZU.
O PZU GO mówi się już od dłuższego czasu. Wiosną ubiegłego roku urządzenie trafiło do sprzedaży. Jak informuje biuro prasowe PZU, wtedy były to jednak testy rozszerzane na kolejne grupy kierowców. Dziś poinformowano zaś o wprowadzeniu PZU GO do standardowej sprzedaży. PZU GO to jeden z ciekawszych produktów na polskim rynku, który zaliczyć można do rozwiązań z dziedziny insurtech.