Wcześniej bank planował redukcję zatrudnienia o maksymalnie 250 osób
Zmiana zachowania klientów oraz obniżki stóp procentowych zaordynowane przez Radę Polityki Pieniężnej. To dwie najważniejsze przyczyny, z powodu których Getin zdecydował o zwiększeniu zakresu zwolnień grupowych zapowiedzianych w lutym bieżącego roku. W ramach restrukturyzacji Getin planował zwolnić pierwotnie do 250 osób. Ostatecznie liczba ta można wzrosnąć do 600 osób.
Getin pisze w komunikacie, że prowadzony aktualnie program redukcji zatrudnienia objąć może wszystkie piony organizacyjne. Zwalnianym pracownikom zostanie zaoferowane wsparcie w znalezieniu nowego zajęcia. – Nadrzędnym celem Getin Noble Banku pozostaje powrót na ścieżkę stałej rentowności oraz dostosowanie modelu biznesowego do nowych realiów oraz oczekiwań klientów – napisano w komunikacie. Na koniec maja bieżącego roku Getin zatrudniał ok. 4,2 tys. osób.
Pandemia koronawirusa i związana z nią blokada gospodarcza spowodowały szybkie zmiany w sposobie korzystania z usług bankowych. Ze względu na ograniczenia w poruszaniu się wielu klientów zaczęło korzystać z bankowości elektronicznej, a inni rozszerzyli zakres spraw finansowych załatwianych przez internet. To zmniejsza zainteresowanie korzystaniem z bankowych oddziałów. Natomiast redukcja stóp procentowych obniża jedno z głównych źródeł przychodów banków, tzw. przychody odsetkowe.