Platforma samochodowa to element transformacji cyfrowej banku
PKO poinformował o uruchomieniu pierwszej w Polsce platformy do sprzedaży aut, za którą stoi bank. Automarket jest zintegrowany z iPKO oraz IKO, dostępne są na nim samochody nowe i używane – część z nich pochodzi z zasobów grupy kapitałowej banku. Pozostałe dostarczają dealerzy współpracujący z PKO. W planach jest rozbudowywanie partnerstw z kolejnymi dealerami.
Bank zapewnia, że na jego platformie klienci mają dostęp do samochodów sprawnych technicznie, z udokumentowaną historią i przebiegiem oraz co najmniej roczną gwarancją. Pojazdy pochodzą z polskiej dystrybucji. Samochody używane można zwrócić w ciągu pięciu dni i po przejechaniu nie więcej niż 300 km. Za platformą ma też przemawiać kombinacja różnych form finansowania i możliwość załatwienia wszystkiego w jednym miejscu.
Klient może wybrać wynajem długoterminowy czy leasing dla firm, wraz z opcją wyboru pakietu serwisowego. Ofertę finansowania uzupełniają oferta Autopożyczki PKO oraz opcja zakupu za gotówkę. Dodatkowo bank za pośrednictwem nowej platformy chce sprzedawać polisy swojego towarzystwa ubezpieczeniowego.
Pod koniec ubiegłego roku, gdy po raz pierwszy mogliście przeczytać o tym projekcie w serwisie cashless.pl, bank uściślał, że zakłada budowę wielu platform podobnych do tej samochodowej. Kolejną może być np. marketplace dzięki któremu klienci wybiorą i sfinansują nieruchomość. Bank może też skopiować pomysł w branży edukacyjnej. Na razie jednak chce nabrać doświadczenia przy tego rodzaju przedsięwzięciach.