Dzięki cyfrowemu portfelowi płatności w sklepach internetowych mają być łatwiejsze
Cyfrowy portfel MasterCarda MasterPass to narzędzie ułatwiające płatności za zakupy dokonywane w sieci. Po jednorazowej rejestracji i podpięciu do portfela karty płatniczej, można płacić w sklepach internetowych tzw. jednym kliknięciem. To znaczy, że chcąc zapłacić plastikiem nie trzeba za każdym razem podawać jego numeru, daty ważności oraz numeru zabezpieczającego z rewersu karty. Wystarczy się zalogować do portfela.
Obecnie, aby zarejestrować się do MasterPassa, należy skorzystać z formularza rejestracyjnego współpracującej z MasterCardem firmy uPaid. Można tego dokonać przy okazji dokonywania zakupów w jednym ze sklepów przyjmujących płatności MasterPassem. Wkrótce procedura ma być łatwiejsza. Cztery banki, Alior, Getin, Raiffeisen Polbank i T-Mobile Usługi Bankowe, pracują nad wdrożeniem nowej usługi, dzięki której rejestracja w portfelu będzie mogła odbyć się za pośrednictwem ich serwisów transakcyjnych. Dzięki temu będzie można uniknąć podawania przy tej procedurze części danych karty. W końcu bank dobrze je zna. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że wymienione banki potrzebować będą jeszcze kilka miesięcy na wdrożenie nowej usługi.
Konkurencyjna dla MasterCarda Visa również rozwija swój cyfrowy portfel o nazwie V.me. Obecnie można się w nim zarejestrować poprzez ING Bank Śląski. Zarówno organizacja jak i bank deklarują, że usługa jest dostępna dla wszystkich użytkowników kart, nie tylko klientów Śląskiego. Kilka tygodni temu Visa informowała, że nad wdrożeniem V.me pracuje kolejnych 12 banków, w tym między innymi PKO, BZ WBK, mBank czy Millennium.
Cyfrowe portfele organizacji płatniczych konkurują na rynku e-commerce z narzędziami integratorów płatności, takich jak np. PayU i Blikiem, czyli systemem płatności mobilnych, oferowanym od kilku dni przez spółkę Polski Standard Płatności.