Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard i Visa przyspieszają ekspansję rozwiązania Click to pay. Płatności online mają być łatwiejsze

"Kliknij, aby zapłacić" pojawi się w kilkunastu krajach. Wśród nich nie ma na razie Polski

Mastercard poinformował dzisiaj, że wraz z organizacjami Visa, American Express i Discover rozpoczął przygotowania techniczne do wprowadzenia na skalę globalną rozwiązania "Click to pay" ("Kliknij, aby zapłacić"). Umożliwia ono płacenie za zakupy w sieci za pomocą kilku kliknięć. Za sprawą wykorzystania standardu Secure Remote Commerce będzie dostępne w wybranych krajach Azji, obu Ameryk, Europy oraz w Australii i Nowej Zelandii. Wdrożenie tej nowości planowane jest także w kolejnych regionach.

Przeczytajcie także: BNP Paribas z nowymi usługami zwiększającymi bezpieczeństwo

Click to Pay jest anonsowane jako prosta i bezpieczna metoda dokonywania płatności za zakupy internetowe za pośrednictwem przeglądarki internetowej, serwisów mobilnych czy aplikacji. Można z niej skorzystać na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu. Z procesu eliminowana jest konieczność wpisywania numerów kont, kart i innych informacji podczas płatności. Rozwiązanie ma umożliwić konsumentom płacenie za zakupy online w dowolnym środowisku lub sieci w jednolity i prosty sposób. Tak jak ma to miejsce w przypadku terminali w sklepach stacjonarnych, gdzie jedno urządzenie akceptuje wszystkie rodzaje kart.

Mastercard wyjaśnia w swoim komunikacie, że w Polsce będzie rozwijać płatności w handlu cyfrowym w oparciu o sprawdzone produkty i technologie, m.in. portfel cyfrowy Masterpass (dostępny w aplikacjach SkyCash czy mPay) czy usługę Mastercard Digital Enablement Service (MDES) for Merchants. Umożliwia ona tokenizację kart zapisywanych przez duże sklepy e-commerce w tzw. Card-on-File. Mastercard przypomniał też, że rozwija współpracę z Blikiem. Rozwiązanie Click to Pay może zostać wprowadzone w późniejszym czasie.

Przeczytajcie także: Didi, chiński odpowiednik Ubera, będzie testował cyfrowego juana

Na temat "Kliknij, aby zapłacić" mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl już jesienią ubiegłego roku. Z kolei w połowie maja pojawiła się informacja, że już 10 tys. sklepów internetowych w Stanach Zjednoczonych zostało dostosowanych do akceptacji płatności w formule "Click to pay". Na liście znalazły się m.in. Cinemark, Expedia, Fresh Direct, Jo-Ann Fabric and Crafts, Joseph A. Bank, Rakuten U.S., Saks Fifth Avenue. Organizacje płatnicze tłumaczą, że rozwiązanie może ograniczyć odsetek porzucanych koszyków i umożliwić integrację wielu kart, co oznacza szybszą i bardziej płynną obsługę płatności.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies