Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Polacy więcej kupują lokalnie. To kolejny efekt pandemii

Nastąpił wzrost wydatków na zakupy w piekarniach, sklepach mięsnych czy warzywniakach

Mastercard podzielił się dzisiaj wynikami badań na temat zmiany preferencji zakupowych Polaków w czasie pandemii. Okazuje się np., że obostrzenia z ostatnich miesięcy spowodowały wzrost zainteresowania lokalnymi punktami handlowo-usługowymi. Najbardziej odczuły to piekarnie, sklepy warzywno-owocowe, mięsne i te z narzędziami oraz artykułami dla majsterkowiczów.

Przeczytajcie także: Kolejny słabszy kwartał systemu Ognivo

Wsparcie dla lokalnych przedsiębiorców zadeklarowało ponad 70 proc. ankietowanych. Aż jedna czwarta uczestników badania stwierdziła, że po rozpoczęciu przymusowej izolacji odkryli w swojej okolicy punkty handlowo-usługowe, których dotąd nie znali. Nawet po zniesieniu wszystkich ograniczeń związanych z zakupami, blisko dwie trzecie uczestników badania deklaruje, że będzie kupować w lokalnych sklepach.

Niewiele ponad połowa ankietowanych przyznała, że tęskniła za lokalnymi restauracjami i pubami, co stanowi wynik wyższy niż odnotowano dla wszystkich krajów europejskich. Pokaźna grupa badanych (40 proc.) zamierza częściej stołować się w lokalnych obiektach gastronomicznych, by w ten sposób pomóc im w powrocie do normalności. Z badania wynika także, iż w Polsce personalia lokalnych przedsiębiorców zna 26 proc. przebadanych konsumentów - to poniżej europejskiej średniej.

Przeczytajcie także: Bank Anglii rozpatruje stworzenie cyfrowej waluty

Po zniesieniu obostrzeń znaczne ożywienie odczuły salony fryzjerskie. Ponad połowa badanych (53 proc.) woli pójść do swojego fryzjera, niż ostrzyc się samodzielnie w domu lub skorzystać z pomocy rodziny czy przyjaciół. Za ciekawostkę można uznać fakt, że w czasie epidemii część Polaków powróciła do tradycyjnej metody dostarczania mleka do domu: 11 proc. badanych zleciło taką usługę na czas zamknięcia w domu i osoby te nie zamierzają z niej rezygnować po zniesieniu obostrzeń.

Mastercard przypomniał także, iż na początku maja uruchomił stronę internetową KiedyDoSklepu.pl. Narzędzie prezentuje średnie natężenie ruchu w różnych typach placówek handlowych. Ma to pomóc konsumentom wybrać optymalną porę na zakupy spożywcze. Serwis przypomina również obowiązujące zasady bezpieczeństwa korzystania z restauracji, kawiarni, salonów fryzjerskich i kosmetycznych, siłowni i pływalni, kin i teatrów, a także środków transportu publicznego.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies