Citi Handlowy wprowadzając nową usługę dołącza do wielu banków na rynku, oferujących już tego rodzaju rozwiązanie
Citi Handlowy poinformował o udostępnieniu nowej wersji aplikacji mobilnej na smartfony z systemem iOS i Android. Najważniejszą nowością jest tu mobilna autoryzacja. To system umożliwiający potwierdzanie za pomocą apki na telefonie transakcji zlecanych w internetowym serwisie transakcyjnym.
Dzięki nowemu rozwiązaniu klienci nie muszą już przepisywać kodów autoryzacyjnych wysyłanych w wiadomościach SMS, co zwiększa wygodę przeprowadzania transakcji i skraca ich czas. Zlecając transakcję w systemie bankowości elektronicznej Citibank Online klient otrzymuje na telefon komórkowy powiadomienie ze szczegółami danej operacji: kwotą, nazwą odbiorcy przelewu i czterema ostatnimi cyframi numeru rachunku, na który zlecany jest przelew. Jeśli dane są poprawne, taką transakcję wystarczy potwierdzić nadanym przez siebie kodem.
Aby uruchomić autoryzację mobilną, należy w aplikacji na smartfonie aktywować usługę Citi Mobile Token i ustawić indywidualny 6-cyfrowy kod do potwierdzania operacji oraz włączyć usługę otrzymywania powiadomień push z aplikacji Citi Mobile.
Mobilna autoryzacja przez specjalistów uważana jest za bezpieczniejszy mechanizm potwierdzenia transakcji w porównaniu z kodami przesyłanymi przez SMS. Obecnie rozwiązanie takie jest standardem na polskim rynku oferowanym przez większość liczących się banków komercyjnych. Z reguły aby za jego pomocą potwierdzić transakcję zlecaną w serwisie www, nie jest potrzebne podawanie kodu – wystarczy zalogować się do apki, do czego użyć można biometrii, np. odcisku palca.