Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Klienci Pekao będą mogli logować się do e-sług państwowych za pomocą systemu mojeID. Trwa wdrożenie

Pekao dołączy w ten sposób do PKO BP i banków spółdzielczych, które już umożliwiają klientom korzystanie z usług publicznych bez konieczności posiadania Profilu Zaufanego

Jeden z czytelników cashless.pl donosi, że Bank Pekao kończy prace nad wdrożeniem rozwiązania pozwalającego zaoferować klientom funkcję logowania do cyfrowych usług publicznych za pomocą systemu mojeID. Samo Pekao na razie nie chce wprost tej informacji potwierdzić. – Intensywnie pracujemy nad wdrażaniem kolejnych innowacyjnych usług i funkcji. O szczegółach będziemy mogli jednak powiedzieć we właściwym czasie – odpowiedziało biuro prasowe Pekao na moje pytanie o nową usługę mojeID.

Przeczytajcie także: System mojeID KIR-u ma konkurencję

Przypomnę, że mojeID to system, który pozwala za pomocą danych bankowych logować się do serwisów zewnętrznych, takich ja np. portale towarzystw ubezpieczeniowych czy przychodni zdrowotnych. Aby potwierdzić swoją tożsamość w takim zewnętrznym portalu, trzeba w odpowiednim miejscu wybrać mojeID. Użytkownik zostaje wówczas przekierowany na stronę swojego banku, gdzie musi się zalogować na rachunek. Następnie wraca do portalu już uwierzytelniony. Administrator portalu nie ma dostępu do loginu i hasła bankowego a bank – do informacji na temat czynności wykonywanych przez klienta w portalu.

Obecnie system mojeID oferowany jest przez kilka banków, w tym PKO BP, ING, Pekao i banki spółdzielcze z grupy SGB (spółdzielcy z grupy BPS mają kończyć wdrożenie). Co ważne, mojeID umożliwia już także integrację z tzw. węzłem krajowym, a więc rozwiązaniem pozwalającym w podobny sposób jak z portali komercyjnych korzystać z elektronicznych usług publicznych. Wymaga to jednak dodatkowego wdrożenia po stronie banków. Jak dotąd działania te podjęły PKO i banki spółdzielcze. Wkrótce prawdopodobnie dołączy do nich także Pekao.

Przeczytajcie także: Pekao ułatwia korzystanie z cyfrowych portfeli

Dla porządku warto też przypomnieć, że klienci banków mogą wciąż korzystać z e-usług państwowych za pomocą Profilu Zaufanego. To narzędzie pozwalające logować się do portali publicznych. Aby je założyć, można pójść np. do urzędu skarbowego czy na pocztę, ale można to zrobić także za pomocą loginu i hasła bankowego. Obecnie taka usługa dostępna jest dla klientów dziewięciu banków, w tym Aliora, ING, mBanku, Millennium, Pekao, PKO, Santandera, SGB i T-Mobile Usług Bankowych.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies