Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Blik w Nest Banku najpóźniej pod koniec września. Wybrani klienci banku już testują usługę

Z Blika w aplikacjach bankowych może już korzystać ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych

Nest Bank poinformował o podpisaniu umowy z Polskim Standardem Płatności, operatorem Blika. Zgodnie z nią instytucja ma przystąpić do systemu zarządzanego przez PSP najpóźniej do końca września 2020 r. Obecnie bank prowadzi testy family&friends. Klienci Nest Banku będą mogli płacić Blikiem w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz wypłacać i wpłacać gotówkę z bankomatów.

Przeczytajcie także: Nowa kampania Blika. Ma promować bezpieczne zachowania

Niedawno mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że PSP w najbliższych kwartałach podejmie współpracę z kolejnymi bankami. Do takich wniosków można dojść po lekturze sprawozdania z działalności operatora Blika za ubiegły rok. Wspomniano w nim o Idea Banku, Krakowskim Banku Spółdzielczym i Banku Pocztowym. W dokumencie nie uściślono, kiedy klienci tych instytucji zaczną korzystać z tego standardu płatności. Parę tygodni temu przedstawiciel Banku Pocztowego w rozmowie z cashless.pl powiedział jednak, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to Blik powinien trafić do EnveloBanku na początku września.

Przeczytajcie także: Nowa posada byłego prezesa Blika

Na przestrzeni ostatnich lat Blik stał się popularną i często wybieraną metodą płatności. W pierwszym kwartale 2020 roku kartami wydanymi przez banki działające w Polsce zapłacono w sieci 34,7 mln razy. Blika w internecie użyto 57,5 mln razy. W tym samym okresie Polacy zrealizowali blisko 78 milionów wszystkich transakcji Blikiem, a przez pięć lat funkcjonowania systemu – ponad 430 milionów transakcji. Aktualnie rozwiązanie oferują klientom: Alior, Millennium, Santander, ING, mBank, PKO, Getin, T-Mobile Usługi Bankowe, BNP Paribas, Credit Agricole, Pekao oraz spółdzielcze banki z grup SGB i BPS.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies