Niebawem z rozwiązania KIR-u mają korzystać klienci kolejnych instytucji
Klienci 169 Banków Spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS i czterech banków współpracujących mogą potwierdzać swoją tożsamość w sieci za pomocą mojeID – wynika z komunikatu opublikowanego przez tę instytucję. Dostarczane przez KIR rozwiązanie pozwala za sprawą integracji m.in. z Profilem Zaufanym korzystać z usług dostarczanych przez firmy i administrację publiczną. Do potwierdzenia tożsamości online wystarczą dane z bankowości internetowej.
W komunikacie zaznaczono, że wkrótce nastąpi wdrożenie usługi w kolejnych Bankach Spółdzielczych grupy. Lista tych, w których można z niej korzystać, dostępna jest pod tym adresem.
Aby użyć mojegoID, wystarczy komputer czy smartfon z dostępem do internetu. Użytkownik po uwierzytelnieniu może składać wnioski do urzędów, korzystać z usług medycznych czy ubezpieczeniowych, czy potwierdzać swoją tożsamość w kontaktach z dostawcami mediów lub w e-sklepach. Pakiet usług jest ciągle rozszerzany.
O planach wdrożeniowych BPS mogliście przeczytać w cashless.pl już na początku lipca. Stało się wówczas jasne, że z usługi mojeID mogą też korzystać klienci wybranych banków z grupy SGB – drugiego zrzeszenia spółdzielczego w Polsce. Rozwiązanie jest też dostępne dla klientów PKO, Pekao i ING. MojeID pozwala korzystać z portali należących m.in. do Totalizatora Sportowego, Medicover, PGNiG czy PZU.