Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Microsoft: tzw. silne uwierzytelnianie zniechęca do zakupów. Sprzedawcy mogą na tym sporo stracić

Branża płatności nadal domaga się opóźnienia wprowadzenia nowego sposobu potwierdzania transakcji e-commerce

Microsoft ujawnił niedawno dane dotyczące trwających blisko rok testów SCA, czyli silnego uwierzytelniania klienta (Strong Customer Authentication). Wynika z nich, że klienci rezygnują z zakupów, gdy pojawiają się dodatkowe procedury wydłużające proces płacenia. Obserwacje poczynione przez amerykańską korporację wskazują, że branża nie jest gotowa na wprowadzanie tych zmian i dotyczy to zarówno kupujących, jak i sprzedających.

Przeczytajcie także: Booksy przejmuje konkurencję - GoPanache

Silne uwierzytelnianie klienta wymaga zastosowania przynajmniej dwóch z trzech elementów. Pierwszym jest coś, co klient zna (np. hasło), drugim coś, co klient ma (np. smartfon), a trzecim coś, czym klient jest (biometria, np. odcisk palca). To rozwiązanie miało wejść w życie we wrześniu ubiegłego roku, ale jego wprowadzenie przeniesiono na koniec bieżącego roku. W przypadku zakupów internetowych dotyczy to transakcji powyżej 30 euro.

Już wcześniej firmy i organizacje z branży płatności przekonywały, że implementacja SCA może utrudnić transakcje e-commerce, a biznes nie jest na to przygotowany. Przestrzegano, że klienci będą porzucać koszyki i Microsoft właśnie to potwierdził. Konsumenci mają być zdezorientowani, nie podobają im się metody weryfikacji albo odstrasza ich fakt nieudolnego wdrożenia tych rozwiązań.

Przeczytajcie także: Kraków chce wprowadzić nowy system biletowy z taryfą przystankową

Na razie Komisja Europejska nie zamierza ponownie odkładać terminu wprowadzenia SCA. Serwis Finextra przywołuje jednak prognozy firmy doradczej CMSPI, która wskazuje, że opisane powyżej problemy tylko w roku 2021 mogą kosztować sprzedawców 90 mld euro. O tyle może się skurczyć sprzedaż, jeśli spełnią się obawy branży.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies