Dzięki usłudze mojeID klienci Heyah mogą zdalnie potwierdzać swoją tożsamość
T-Mobile, telekom będący właścicielem marki Heyah, poinformował o wdrożeniu usługi mojeID. Stał się dzięki temu pierwszym podmiotem z branży telekomunikacyjnej, który umożliwił klientom potwierdzanie tożsamości w internecie za pomocą rozwiązania dostarczanego przez KIR. Wcześniej zrobiły to już firmy z takich sektorów jak: energetyczny, medyczny, ubezpieczeniowy czy hazardowy.
MojeID to usługa, która umożliwia potwierdzanie swojej tożsamości online za pomocą danych bankowych. Aby to zrobić, wchodząc na jakiś portal jako sposob logowania należy wybrać mojeID. Następnie system przekierowuje użytkownika do jego banku, gdzie należy podać login i hasło do swojego rachunku. Wówczas następuje powrót na stronę portalu. Jego administrator nie ma dostępu do danych logowania na konto bankowe, a bank nie ma wiedzy na temat usług, z jakich klient korzysta na portalu.
Obecnie system mojeID oferowany jest przez kilka banków, w tym PKO BP, ING, Pekao i banki spółdzielcze z grup SGB oraz BPS. MojeID umożliwia już także integrację z tzw. węzłem krajowym, a więc rozwiązaniem pozwalającym w podobny sposób jak z portali komercyjnych korzystać z elektronicznych usług publicznych. Wymaga to jednak dodatkowego wdrożenia po stronie banków. Jak dotąd działania te podjęły PKO i banki spółdzielcze. Wkrótce prawdopodobnie dołączy do nich także Pekao.
Heyah 01 to oferta zaproponowana w lipcu bieżącego roku. Umożliwia korzystanie z usług telekomunikacyjnych co drugi miesiąc bez opłat. MojeID pozwala na potwierdzenie tożsamości online w sklepie internetowym Heyah i wygodniejszy sposób odbioru karty SIM, np. w paczkomacie.
Warto przypomnieć, że telekomy dysponują własnym, konkurencyjnym do bankowego systemem zdalnego uwierzytelniania Mobile Connect. Był brany pod uwagę między innymi w początkowej fazie projektu mDokumenty. Czy wdrożenie przez T-Mobile usługi KIR-u oznacza, że standard opracowany przez branżę telekomunikacyjną nie będzie już szerzej wdrażany?