Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Netflix informuje, że skończył się Wam abonament? mBank ostrzega, że to może być oszustwo

Z ostrzeżenia mBanku wynika, że oszuści podszywając się pod popularną platformę, usiłują wyłudzić dane kart płatniczych

mBank ostrzega klientów przed nową kampanią wymierzoną w posiadaczy kart bankowych a jednocześnie użytkowników popularnej platformy streamingowej z filmami i serialami. Instytucja nie pisze wprost, o jaką platformę chodzi, ale z dołączonej do komunikatu ilustracji wynika, że to Netflix. Celem oszukańczej kampanii ma być wyłudzenie danych karty i kradzież pieniędzy.

Przeczytajcie także: Kradli pieniądze na duplikat SIM. Jest akt oskarżenia

Złodzieje podszywając się pod Netflix rozsyłają wiadomości e-mail, w których informują internautów, że nie zapłacili abonamentu i że platforma zawiesiła ich subskrypcję. Ta ma działać tylko do końca bieżącego okresu rozliczeniowego. Dostęp do zasobów platformy ma być możliwy po zresetowaniu ustawień konta. W tym celu należy kliknąć w link i podać informacje z karty płatniczej. Link prowadzi do fałszywej strony łudząco przypominającej oryginał. Jeśli tam wprowadzicie dane, trafią one w ręce oszustów, którzy będą mogli przeprowadzić transakcję bez Waszej wiedzy.

Przeczytajcie także: mBank ostrzega, że może zamknąć rachunek firmowy

mBank przypomina, by przed podaniem danych karty czy innych ważnych informacji, takich jak loginy i hasła do bankowości, zawsze sprawdzać adres strony internetowej, na której to się robi. Radzi też, by nie logować się do jakichkolwiek serwisów za pomocą linków otrzymywanych w wiadomościach e-mail lub SMS. A wiadomość od przestępców podszywających się pod Netflix może wyglądać tak:

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies